sobota, 9 kwietnia 2011

Ciasteczka waniliowe

Ciasteczka waniliowe


Ciasteczka te robiłam w ciągu tygodnia dwa razy. Są delikatne, pełne waniliowego aromatu- słodziutkie i na prawdę wciągające. Łatwo się też z nimi pracuje- zaraz po upieczeniu, jeszcze ciepłe można dowolnie przycinać, wbijać w nie patyczki od szaszłyków. Jeśli nie lubimy przesadnie słodkich wypieków warto dać do nich mniejszą ilość cukru pudru (np. zredukować go do 150 g). Kto się skusi na szklaneczkę mleka i pyszne ciasteczko?

Przepis dodaję do akcji - Waniliowy weekend prowadzonej przez Mirabelkę.


CIASTECZKA WANILIOWE

Składniki:
  • 175 g miękkiego  masła
  • 200 g cukru pudru
  • 1,5 łyżeczki ekstraktu z wanilii (nie aromatu)
  • 375 g mąki
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • ewentualnie lukier do ozdobienia


Masło ucieramy mikserem na puszystą masę, dodajemy cukier i esencję i dalej ucieramy. Kolejno dodajemy jajko i żółtko, miksujemy aż składniki się połączą. Wsypujemy mąkę i dokładnie mieszamy. Ciasto formujemy w kolę, owijamy folią aluminiową i wkładamy do lodówki. Kiedy masa stwardnieje, wałkujemy ją na grubość 5-6 mm i wykrawamy foremką ciasteczka. Układamy na blasze w niewielkich odstępach i pieczemy 10-12 minut w temp. 175 stopni. Studzimy na kratce.
Przechowujemy do tygodnia czasu w zamkniętej puszce.


43 komentarze :

  1. Świetne te ciasteczka, a jeszcze fajniejszy pomysł na podanie :) Genialne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie ja się skuszę na te smakołyki. Mleko też wypiję :)Fantastycznie udały Ci się te minki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie fajne: arbuziki i te buźki:). Szczególnie podoba mi się "złe" ciasteczko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale śliczności! Super pomysł!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurcze.. ale Kochana zaszalałaś.. zrobiło się u Ciebie bardzo wesolutko.. i te małe cudeńka do chrrrupania!

    Mniam!


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasteczka super, a pomysł na dekorację bomba. U mnie dzisiaj też ciasteczkowo. Pozdrawiam ciepło ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja, ja, ja sie skusze! Wygladaja tak, ze od razu porwalabym kilka - jedno to zdecydowanie za malo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Superaśne ciasteczka, np. na jakąś domową imrezke :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeżeli zdążę, to zrobię je dzisiaj:)

    OdpowiedzUsuń
  10. bajkowo tu i tak kolorowo. I love it!
    PS: Miałam kiedys torebkę w kształcie kawona i teraz mi sie to przypomniało. Dobre czasy dziecinstwa.. :)
    Sciskam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Są absolutnie urocze!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ urocze! Miałabym chyba wielkie wyrzuty sumienia zjadając takie śliczności. ;))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. niesamowity pomysł z tym ozdabianiem:)ten ciąg zdjęć przypomina historyjkę komiksową :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pełne radości te ciasteczka! Podobają mi się bardzo!:))

    OdpowiedzUsuń
  15. takie proste w swym wyrazie a takie zabawne i zachęcające do zrobienia...pomysł genialny!

    OdpowiedzUsuń
  16. Przeurocze:) Super pomysł na ciasteczka na patyczkach.

    OdpowiedzUsuń
  17. A dlaczego niektóre buzie takie niezadowolone? Cudne ciacha

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja poprosze o szklaneczke mleka i jedno ciasteczko. A moze dwa... buzke i arbuza :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Chyba tygodnia nie wytrzymają!...kolorowe i śmieszne porobiłaś...to na szklance wygląda super...pozdrawiam Malwinko...

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale fajne arbuzowe maleńkości na szklance! I minki, prześmieszne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ciasteczka są cudne, z chęcią takie upiekę :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. "wściekłe" ciasteczko schrupałabym już teraz:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Aż uśmiech na mojej twarzy wywołały :)
    wyjątkowo wesołe ciasteczka!

    OdpowiedzUsuń
  24. zdjęcia cudne, a ciasteczka zjadłabym z ochotą :)

    OdpowiedzUsuń
  25. nie mogę :) siedzę i chichoczę :) bomba! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ależ urocze haha :) Piękne, dawno takich ładniutkich nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny ten Twój ciasteczkowy teatrzyk :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Mmmmm zjadłabym takie ciasteczko,
    do kawki jak znalazł :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Podminowane ciasteczka są rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wspaniałe, zarówno zdjęcia jak i ciasteczka. Skuszę się z chęcią.

    OdpowiedzUsuń
  31. przepiekne ciasteczka, gratuluje polotu w tworzeniu :) arbuzy mnie rozczulily :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo mi miło, że Wam przypadły do gustu moje ciasteczka. Choć jeśli chodzi o moje zdolności do lukrowania -czeka mnie jeszcze wiele pracy;)

    OdpowiedzUsuń
  33. I niby Ty sie z lukrem nie lubicie ? :) cuda !

    OdpowiedzUsuń
  34. berrypunch- wolałabyś nie widzieć jak ja po tym zdobieniu wyglądałam i ile niecenzuralnych słów padło z moich ust;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Wesołe ciasteczka, najbardziej podobają mi się arbuzy:)

    OdpowiedzUsuń
  36. a proszek do pieczenia? :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Anonimowy- proszek do pieczenia jest zbędny w tych ciasteczkach. Nie każdy przepis na ciastka musi zawierać proszek czy też sodę oczyszczoną. Robiłam je nie raz i zawsze wychodzą i świetnie smakują.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.