czwartek, 3 lutego 2011

Kuskus z kurczakiem i bakaliami

Kuskus z kurczakiem i bakaliami

Kuskus z kurczakiem i bakaliami


Dziś kolejna propozycja do Festiwalu kuchni arabskiej- kurczak z kuskusem i bakaliami. Szybkie i proste w wykonaniu danie, które zachwyca smakiem. Idealna propozycja dla wielbicieli słodko-pikantnych dań. 
Wczoraj zadałam Wam małą filmową zagadkę. Na poprawne odpowiedzi czekałam 24 godziny (miałam ochotę nagrodzić kilku pichcących kinomaniaków) I tu Was zaskoczę, bo poprawna odpowiedź padła bardzo szybko. I chylę czoła zwycięzcy, czyli   n_zak (pierwszy strzał był trafny- proszę wyślij mi swój adres na maila) . Z racji, iż mam więcej niespodzianek do rozdania, a wczoraj padła tylko jedna poprawna odpowiedź- dziś kolejna odsłona zagadek filmowych (nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam wszelkiej maści zagadki). 
Zasady są proste- trzy cytaty filmowe- odgadujecie tytuł filmu i wpisujecie w komentarzu. Tym razem jeśli padnie więcej poprawnych odpowiedzi- w ruch pójdzie maszyna losująca. Czekam 24 godziny od publikacji posta lub  dłużej, do momentu kiedy padnie prawidłowa odpowiedź (a więc równie dobrze mogę czekać do  wakacji).

Podaję prawidłowe odpowiedzi z wczorajszej zagadki:
1) Babylon A.D.
2) Frankenstein
3) Don Juan De Marco

 Oto konkursowe cytaty- życzę powodzenia;-) Dodaję też podpowiedzi: 1) film polski 2) film zagraniczny kostiumowy

1) - Ale...to ja już umarłem? Nie żyję?
- Żyje pan..ale...co to za życie.

2) - Nic tak kobiety nie uszczęśliwia, jak zwycięstwo nad inną kobietą. Tyle, że moje zwycięstwo to nie jest zwycięstwo nad nią.
- Jak to nie?
- To zwycięstwo nad tobą. Ty kochałeś tę kobietę. I ciągle jeszcze ją kochasz. Do szaleństwa. Gdybyś się tego nie wstydził...jak mógłbyś ją tak okrutnie potraktować? Nie mogłeś znieść myśli, by ktoś mógł z ciebie zakpić. A to stanowi dowód na to, czego od dawna domyślałam się. Mianowicie, że próżność i miłość...
nie dadzą się połączyć.

3) Oczom ich ukazał się las... krzyży    (tu podpowiedź zbędna- przecież wszyscy wiecie)

Kuskus z kurczakiem i bakaliami



KUSKUS Z KURCZAKIEM I BAKALIAMI

Składniki (na 2 porcje):
  • 300 g piersi z kurczaka, pokrojonej w kostkę
  • 1 mała cebula pokrojona w kostkę
  • 1 ząbek czosnku drobno posiekany
  • sól, pieprz świeżo mielony do smaku
  • po 1/4 łyżeczki kurkumy, mielonej kolendry, mielonego kuminu i chilli w proszku (jeśli nie lubimy zbyt pikantnych dań chilli możemy pominąć bądź dać małą szczyptę)
  • 3 łyżki migdałów w płatkach uprażonych na złoto na suchej patelni
  • 3 łyżki rodzynek
  • 120 g kaszy kuskus
  • bulion drobiowy lub warzywny 
Kuskus przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu (do . Odstawiamy do napęcznienia, spulchniany widelcem. Kurczaka przyprawiamy solą i pieprzem. Przesmażamy ze wszystkich stron na patelni około 5 minut. Dodajemy kumin, kolendrę, chilli i kurkumę. Smażymy mieszając, aż przyprawy zaczną wydzielać aromat. Dodajemy cebulę i czosnek. Smażymy kolejne 3 minut stale mieszając. W razie potrzeby na patelnię dolewamy dodatkowy tłuszcz. Wrzucamy kuskus i rodzynki, dodajemy około 2 łyżki bulion, smażymy przez około 3 minuty mieszając. Podajemy posypane płatkami migdałów. 

Kuskus z kurczakiem i bakaliami



Całkowity czas przygotowania: 15 minut.

27 komentarzy :

  1. Filmy wszelkie uwielbiam ale znawcą cytatów niestety nie jestem :( Kurczak za to wygląda fantastycznie :) Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  2. 3. Nic śmiesznego.
    Nad resztą - myślę.
    A danie super w moim guście...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że 1) to "Abre los ojos" (otwórz oczy)... dalej niestety nie wiem;)

    Co zaś do kuskusu - WSPANIAŁY!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię kurczaka z nutą słodyczy!
    http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/?p=638

    OdpowiedzUsuń
  5. aaa, jeszcze nr 3 - film "Nic Śmiesznego". Ale nr 2 jakoś ciągle nic mi nie mówi:/

    OdpowiedzUsuń
  6. Intrygujący kuskus :) jeszcze nie miałam okazji wypróbować i tak się zbieram i zbieram :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj lubię takie dania, lubię.

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo apetyczny obiad i kompozycja smaku dla mnie akurat :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam:) Znow smakowite danie u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dziękuję :) mail z adresem (i dzisiejszymi typami) wysłany.
    A kuskus i ten dzisiejszy, i wczorajszy przygotuję, jak tylko porzucę dietę - wyglądają niesamowicie!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Smakowity ten kurczak! Wyglada bosko udekorowany platkami migdalow.
    Co do filmow, poznaje tylko trzeci cytat - to "Nic smiesznego". Reszta nic mi nie mowi :(

    OdpowiedzUsuń
  12. oj, kusisz tym kuskusem..jutro jade go kupić..i tez się pochwalę...:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Słodko-pikantne....muszę wypróbować....pozdrawiam Malwinko...

    OdpowiedzUsuń
  14. chyba na weekendzie zrobię coś z kuskusem ;) wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fantastyczne te Twoje arabskie dania, zdecydowanie w moim klimacie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Smaka mi narobiłaś tą kaszką, ale na całe szczęście my również przymierzamy się pomału do kuskusu i bulguru;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Grumko- w takim razie czekam na przepisy u Was. ja i mój Luby jesteśmy wielkim fanami kuskusu;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mniam, coś dla mnie, dawno nie miałam w ustach kuskusu i kurczaka.
    Nawiasem, jak sprawdzam nowości na blogach po tygodniu przerwy, to czuję się jak narkoman, który wraca do nałogu po odwyku :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Och, jak dawno kurczaka z kuskusem nie jadłam! Wspaniały pomysł na sobotę. Strasznie apetycznie u Ciebie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszności Malwinko!:)))
    Lubię kuskus, a dawno nie jadłam. Podoba mi sie to co widzę;)
    Pozdrawiam Cie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Malwinko, pierwszy film to "Historie miłosne", a trzeci "Nic śmiesznego"; nad drugim myślę :D

    co do kurczka to super połączenie! mam w domu źródło Twojej inspiracji, więc z pewnością wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  22. wiem, wiem jaki jest drugi!!!! To "Niebezpieczne związki" :D
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  23. ale nas kusisz arabskimi smakami:) zjadlabym sobie takie jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  24. konkursik zakończony- wyniki przedstawię jutro;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.