piątek, 25 lutego 2011

Grillowany kurczak w ziołowej marynacie po marokańsku

Grillowany kurczak w ziołowej marynacie po marokańsku

Dziś kolejna propozycja dla wielbicieli kurczaka. Mięso z tego przepisu wychodzi niesamowicie soczyste i aromatyczne. Wszystko to za sprawą sporej ilości ziół. Robiłam je już kilkakrotnie, ponieważ przepis ten szybko znalazł się w dziesiątce ulubionych dań kurczakowych Połówka.
Ostro zabrałam się też do realizacji sałatkowych propozycji do Barku Peli. Serdecznie zapraszam do zabawy i Was (a sporo tam smakowitych propozycji). Postanowiłam przy okazji ,że najbliższy miesiąc będzie okresem pozbywania się zalegających w szafkach zapasów różnej maści sosów, puszek, przypraw, makaronów etc. Będzie to też doskonała okazja by troszkę zaoszczędzić i zrobić porządki zanim nadejdzie wiosna. 


GRILLOWANY KURCZAK W ZIOŁOWEJ MARYNACIE (MAROKO)

Składniki (na 4 porcje):
[przepis znaleziony TUTAJ]
  • 4 piersi z kurczaka (łącznie o wadze około 500-600g)
  • 5 łyżek oliwy 
  • 1/4 szklanki posiekanej drobno cebulki
  • 1/4 szklanki posiekanej kolendry
  • 1/4 szklanki posiekanej natki pietruszki
  • łyżka posiekanego drobno czosnku
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • 2 łyżeczki mielonego kuminu
  • łyżeczka soli
  • 1/4 łyżeczki kurkumy
  • 1/4 łyżeczki mielonego chilli
Mięso myjemy i czyścimy. W miseczce łączymy dokładnie przyprawy, dodajemy oliwę i świeże zioła. Dokładnie mieszamy (możemy zmiksować blenderem na gładką masę- ja po prostu wszystko drobno wcześniej posiekałam). Mięso wkładamy do powstałej marynaty i odkładamy do lodówki na 30 minut. Radzę potrzymać mięso w marynacie dłużej około 3 godziny lub pozostawić je na całą noc. 
Mięso grillujemy na patelni z obu stron lub pieczemy w piekarniku w temp. 180 stopni około 25 minut (w trakcie przewracamy mięso na drugą stronę). 
Podajemy z ulubionymi dodatkami.

19 komentarzy :

  1. Kolejny rewelacyjny kurczak będący dowodem na to, że nawet wydawałoby się zwykłe grillowanie mięsa można robić na setki interesujących sposobów.

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest taki przepis, który w ciemno można zrobić i mało prawdopodobne, ze się coś sknoci ;)
    I jest prościutkie, ale właśnie w tej prostocie leży klucz do wyśmienitego smaku i tego, że wraca się do tego przepisu ;)

    Pozdrawiam i zapraszam: http://studentowiwieje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. mniammm, wygląda wspaniale...

    OdpowiedzUsuń
  4. musi byc naprawde aromatyczny, no i oczywiscie smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczaki górą!!! u mnie też dzisiaj piersi z drobiu takowego :) Twoje muszą być niesamowite, takie bogactwo smaków... Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dosyć łatwy przepis i wydaję się smaczny :) Ale gdyby tak jednak ktoś mi go zrobił, a nie ja sama... :D

    OdpowiedzUsuń
  7. czyli idealne postanowienie do mojej akcji, która trwa do 10 marca:P

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja własnie naczytałam się o sałatce marokanskiej z cebuli i pomaranczy..moze by pasowała ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow ale smacznie wyglada :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Malwino katujesz tym kuminem. A w połączeniu z kurczakiem to już mistrzostwo świata.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale szalejesz z tymi kurczakami:)

    OdpowiedzUsuń
  12. O, to coś dla mnie, bo uwielbiam mięsko kurczaka! Pysznie wygląda :)
    Pozdrowienia Malwinko:)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo apetyczny ten Twój kurczaczek Malwinko:)
    pozdrawiam i miłego weekendu życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Paulinko- jeszcze się do niej złapię kilkoma przepisami ;)

    Mona- co do sałatki o której piszesz to ja nawet wczoraj jadłam pyszną z pomarańczy, oliwek i czerwonej cebulki- może to ta?

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja tu ostatnio ze strachem zaglądam bo kończę za każdym razem z obfitym ślinotokiem:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Malwi, bardzo soczyste te kurze piersi :) marynata, mistrzostwo! kmin, chilli, kolendra i kurkuma....

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajna marynata. Kurczaka z takimi dodatkami jeszcze nie jadłam - muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zrobiłam się okropnie głodna. Ślinka cieknie...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.