środa, 23 lutego 2011

Grillowany kurczak w libańskiej marynacie

Grillowany kurczak w libańskiej marynacie

Skoro wczoraj prezentowałam Wam arabskie smaki wegetariańskie, a wręcz wegańskie- dziś przyszła pora na małą porcyjkę mięska. Oczywiście w roli głównej - Pan Kurczak. Pan Kurczak dziś występuje w asyście pełnej aromatów marynaty- cytryna, czosnek i tymianek - czy nie brzmi kusząco? I do tego tak jak lubimy-szybko, prosto i smacznie. Do tego wszystkie składniki zapewne znajdziecie w swojej kuchni. 
Dziś zaliczyłam ostatni egzamin, łapka powoli dochodzi do siebie (choć wyglądam jak dziewczyna Frankensteina - rzecz jasna bez urazy dla W. ;-) ). Pominę przygody w gabinecie zabiegowym- chyba każdy z nas wie, jak miewa się polska służba zdrowia - choć to co zobaczyłam przerosło moje wyobrażenia.

Przepis dodaję do akcji- Z widelcem po Azji prowadzonej przez Grumków.


GRILLOWANY KURCZAK (LIBAN)

Składniki (na 2 porcje):
[przepis znaleziony TUTAJ]
  • 2 piersi z kurczaka (każda po około 180 g)
  • sok z jednej cytryny
  • 2-3 ząbki czosnku drobno posiekane
  • łyżeczka suszonego tymianku
  • pół łyżeczki papryki w proszku
  • pół łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki pieprzu cayenne
  • 1/4 łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu
  • 4-5 łyżek oliwy
Mięso myjemy i dokładnie czyścimy (możemy piec w całości lub jeśli zależy nam na czasie każdą pierś przekrawamy na pół). Wszystkie pozostałe składniki dokładnie ze sobą mieszamy. Powstałą marynatą zalewamy kurczaka i odstawiamy do lodówki na 6 godzin (radzę odstawić mięso na całą noc- będzie bardziej aromatyczne i soczyste). Piersi wyjmujemy z marynaty, grillujemy na patelni bądź pieczemy w piekarniku (najlepiej na ruszcie- jeśli pieczemy na blasze,  w połowie pieczenia mięso przewracamy je na drugą stronę) przez około 25 minut w temp. 175 stopni (lub dłużej- do momentu aż mięso będzie upieczone). W trakcie grillowania lub pieczenia podlewamy mięso pozostałą marynatą. Mięso podałam z sałatką z czarnych oliwek, papryczek chilli i rukoli (całość zalana sosem na bazie octu winnego, oliwy i kuminu). 


22 komentarze :

  1. Smakowicie wygląda ten kurczaczek!
    Dobrze słyszeć, że z ręką już lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje z okazji zakończenia sesji, pomyślnego procesu gojenia rany i tego wspaniałego mięska:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ podoba mi się ten kurczak! Mniam!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. najważniejsze, że najgorsza masz za sobą:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj kusisz tym Panem Kurczakiem :) ale właśnie wróćiłam od ortodonty, więc jutro to chyba tylko zupka może się pojawić ;)
    Gratuluję zdanego egzaminu i cieszę się, że w końcu doprosiłaś się o zdjęcie szwów. Oby paluszek zaraz doszedł do siebie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wygląda kurczak z tą sałatą, oliwką i przyprawami.:) Aż by się chciało spróbować.:)
    I ja gratuluję zakończenia sesji i zdrowienia łapki.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealne danie dla takiego fana Pana Kurczaka jak ja! Malwinnko przpepraszam za taką długą nieobecność na Twoim blogu. I przepraszam za brak przepisów w Twojej akcji :/ Nie mam czasu...

    OdpowiedzUsuń
  8. dziewczyny- dziękuję;)

    Paulinko- nic nie szkodzi, za rok też będzie okazja do kucharzenia na nutkę arabską;)

    OdpowiedzUsuń
  9. a tym razem Libia ;]
    tak podróżniczo, tak smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Po pierwsze wygląda pięknie, a po drugie myślę, że smakuje nawet lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacyjny pomysł na egzotyczny obiad ;) Musi smakować rewelacyjnie... :)

    pozdrawiam, mollisia
    (http://studentowiwieje.blogspot.com -> zapraszam też tutaj:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Grillowany kurczak we wschodniej marynacie? Uwielbiam! Ah, niech się tylko ciepło zrobi...

    OdpowiedzUsuń
  13. co za smaki... pyszny kurczaczek:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak, ale jak zobaczyłam Twoją akcję to bardzo się ucieszyłam. Nawet wybrałam parę przepisów...

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie lubię marynowane kurczaki!;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda przepysznie:) Uwielbiam mięso z kurczaka podane w najróżniejsze sposoby:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Smaczne to mało powiedziane :) kurczak to zdecydowanie faworyt w mojej kuchni - w każdej postaci :) Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.