piątek, 4 lutego 2011

Marokańska sałatka z bakłażanem i ciecierzycą

Marokańska sałatka z bakłażanem i ciecierzycą

Kolejna odsłona wspólnego pichcenia w ramach Festiwalu kuchni arabskiej. Dołączyła do nas Małgosia- tym samym Drużyna A została wzbogacona o jedną pichcącą duszyczkę.  Przekształcamy się więc w drużynę Kapitana Planety, którą tworzą Eve (jej żywiołem ogień, czyli chilli), Maggie (jej żywiołem serce- a więc oliwa nasze spoiwo), Shinju (włada powietrzem i pięknie pachnącym tymiankiem), Małgosia (jej żywiołem jest ziemia) i ja (moim żywiołem jest woda, która swoją kwintesencję odnajduje w ukochanej ciecierzycy). W ramach kolejnej trudnej misji mającej na celu ratowanie kulinarnego wymiaru naszej planety, znalazłyśmy się w Maroko i przygotowałyśmy pyszną (wierzcie mi na słowo) sałatkę z grillowanego bakłażana i ciecierzycy. Ja przyznaję się, że nie podzieliłam się sałatką z nikim- sama zjadłam ogromną porcję. 
Shinju, Eve, Maggie, Gosiu dziękuję za wspólne pichcenie i do następnego razu! Z nami planeta Ziemia zawsze będzie bezpieczna;)



SAŁATKA Z BAKŁAŻANEM I CIECIERZYCĄ (MAROKO)


Składniki (na 3-4 porcje):
[przepis pochodzi stąd]
  • 2 małe bakłażany
  • puszka odsączonej ciecierzycy  - ja namoczyłam suche ziarno i ugotowałam
  • pęczek świeżej kolendry posiekanej (u mnie natka pietruszki)
  • czerwona cebula pokrojona w drobną kostkę
  • sos: 4 łyżki oliwy z oliwek, sok z 1 cytryny, łyżeczka papryki w proszku, łyżeczka kuminu, łyżeczka miodu (zastąpiłam szczyptą brązowego cukru- nie jadam miodu), opcjonalnie sól
Bakłażany myjemy, kroimy na plastry grubości około pół centymetra. Kropimy je oliwą, przyprawiamy solą i pieprzem, grillujemy do miękkości z obu stron. Odkładamy na bok do przestygnięcia a następnie kroimy go na ćwiartki.
Do salaterki wrzucamy kolendrę, cebulę, ciecierzycę i bakłażana. Łączymy wszystkie składniki sosu i polewamy nim sałatkę. Ja do sałatki dodałam dodatkowo mały kawałek czerwonego chilli.



28 komentarzy :

  1. Żadko robie baklażany...pozdrawiam Malwinko...

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam i bakłażany i cieciorkę:) Pysznie to wygląda! I zdjęcia super! :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku ale bym zjadła. No to już jesteście prawie jak atomówki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widze cos czerwonego (chilli?) u ciebie, więc tez mala modyfikacja :) Super, wlasnie czegos takiego oczekiwalam, tzn. ze kazda z naszych salatek bedzie indywidualna.
    Dzieki za pierwsze wspolne pichcenie Malwinko *

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również dziękuję za wspólne przygotowywanie. Sałatka pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  6. takie smaki coraz bardziej mi sie podobaja:) apetyczne zdjecia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Że pyszna, to wierzę zdecydowanie! Uwielbiam bakłażana i bliskowschodnie sposoby jego przyrządzania!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała sałatka - moje smaki, uwielbiam zarówno bakłażana, jak i ciecierzycę i aż się dziwię, że sama nie wpadłam wcześniej na to, aby je połączyć w sałatce.

    Poza tym bardzo mi się podoba nowe tło na Twoim blogu, pewnie dlatego, że mam słabość do kwiatów - płatki róż wyglądają uroczo.

    Wstyd mi tylko, że jeszcze nie przyłączyłam się do Twojej akcji - mam nadzieję, że uda mi się to zrobić przed jej zakończeniem.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Brak mi dziś weny, więc się powtórzę - sałatka super sprawa :] zawsze to fajna odmiana wypróbować nowych orientalnych smaków :]
    Chętnie bym się do Was przyłączyła, ale nie wiem czy podołam wyzwaniu? :]

    OdpowiedzUsuń
  10. Gosiu- dodałam chilli , ale bardziej dla kontrastu dla zdjęcia;)

    Shinju- mam nadzieję , że lada dzień pichcimy dalej;)

    Haniu- będzie mi bardzo miło jeśli dołączysz do akcji! Ty masz zawsze świetne i nowatorskie pomysły;)

    Fiolunko- zapraszamy do wspólnego pichcenia, przed nami pita, fattoush, shawarma, wołowe kofty, może coś Ci spasuje, jak coś pisz do mnie na maila;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Malwinno, twoja salatka wyglada naprawde smakowicie (a ze jest smakowita, to wiem na pewno, bo probowalam ;))
    Masz racje, z nami planeta nie zginie :) Pozdrawiam i do kolejnego spotkania w kuchni!

    OdpowiedzUsuń
  12. nigdy nie jadłam ciecierzycy, ale prezentuje się bardzo ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Malwinko, widzę , że kolejna odsłona ciecierzycy. Wspaniale.!

    OdpowiedzUsuń
  14. Maggie- oj tak- stoimy na straży sprawiedliwości i porządku kulinarnego tej planety;)

    Edith - zachęcam! ja jestem uzależniona;)

    Aniu - jak mawia staropolskie przysłowie- dobra cieciorka nie jest zła;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę tu zmiany, jak tu teraz pięknie :-)
    Sałatka też piękna! I jest ciecierzyca, mmm!

    OdpowiedzUsuń
  16. jkak najbardziej w moim guscie ;) Slicznie sie prezentuje na zdjeciach a z sałatką o to ciezko

    OdpowiedzUsuń
  17. Prześliczna sałatka, i ja uwielbiam ciecierzycę - jutro robię harirę z jej dużą ilością i mam plan dodać ją do akcji.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. mamma mia!
    co za rozkosz, co za smak.
    wspaniałe składniki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow, to wygląda megaapetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  20. To się nazywa silna grupa pod wezwaniem;-)
    Jak już pewnie wiesz bakłażany uwielbiamy i nawet kilka z nich leży aktualnie w lodówce i już się nie mogą doczekać co z nimi zrobimy;-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Sałatka pod mój smak. I wiesz co? Też bym się nie podzieliła :D
    Nie smakuje Ci miód? Dla mnie to abstrakcja, ja kocham miód od zawsze, zwłaszcza gryczany i spadziowy.

    OdpowiedzUsuń
  22. kikimoro- miód znajduje się na długiej liście produktów, które mnie uczulają;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetna sałatka ! Mniam,mniam:))
    Z pewnością Planeta Ziemia będzie bezpieczna:)
    Pozdrawiam ciepło:)
    M.

    OdpowiedzUsuń
  24. cudowna sałatka, z ochotą zjadłabym ją na dzisiejszy obiad :) prezentuje się obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wszystko co z bakłażanem, musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  26. dzięki za odwiedziny:)

    Fajne zdjęcia, swietnie sie prezentuje ta salatka.

    OdpowiedzUsuń
  27. znam kogoś, kto byłby zachwycony taką sałatką :)

    OdpowiedzUsuń
  28. rewelacyjna sałatka! taka drużyna to skarb

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.