wtorek, 21 grudnia 2010

Świąteczne pierniczki

Świąteczne pierniczki

Smaczne pierniczki na święta

Pierniczki  od jakiegoś czasu leżą w puszkach. Upiekłam je pewnego wieczoru będąc z wizytą u Mamy. Wszystko poszło na tyle sprawnie, że kolejnego dnia zrobiłam te same pierniczki z podwójnej porcji. Łącznie mam więc około 200 pierniczków w przeróżnych kształtach, które właśnie dziś ozdabiam. W Wigilię powędrują zapakowane w paczuszki w ręce kilku bliskich mi osób. Przepis na pierniki pochodzi od Dorotki.

Ciasto na pierniczki

PIERNICZKI I

Składniki (na około 40-50 sztuk):
  • 1/4 szklanki miodu
  • 2 i 1/4 szklanki mąki
  • pół szklanki cukru pudru
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3-4 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1 jajko
  • 5 łyżek miękkiego masła
  • 1 łyżeczka kakao
 Wszystkie składniki umieszczamy w misce i wyrabiamy. Ciasto łatwo się formuje, nie miałam z nim żadnych problemów. Jeśli będzie zbyt suche można dodać dodatkową łyżkę masła lub miodu. Wałkujemy je na grubość 3 mm (możemy je podsypać mąką). Wycinamy dowolne kształty. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 180 stopni przez około 10 minut (blachę wykładamy papierem do pieczenia). Po upieczeniu pierniczki są miękkie, później stwardnieją. Szybciej miękną jeśli włożymy do puszki skórkę z jabłka.
W pierniczkach możecie zrobić przed upieczeniem dziurki, by później powiesić je na choince. Najłatwiej robić to przy pomocy słomki. Jeśli chodzi o witrażyki, to w wyciętą w pierniczku dziurkę wsypujemy pokruszone tłuczkiem landrynki. W trakcie pieczenia landrynki rozleją się.

Pierniczki na święta

Czas przygotowania: 25 minut.

20 komentarzy :

  1. Panno Malwinko.Jak slicznie swiatecznie i pierniczkowo...widze ze i ciebie ,,zarazilo,,pierniczenie...alez mi sie podoba ta Twoja filizaneczka z aniolkami...

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tam, ładne Ci wyszły te pierniczki! A nawet jeśli Ci się nie podobają (niesłusznie!), to i tak lepsze takie pierniczki, niż żadne - jak u mnie... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Malwinko, a mi się podobają :) zwłaszcza te które zawisną na choince! cudne są!
    pozdrawiam przedświątecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierniczki super, ale muszę też wspomnieć o tych dwóch Aniołkach w zielonych sukienkach, są śliczne !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne te pierniczki! :)
    Ja dziś lukruję, szaleństwo, szaleństwo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przesliczne pierniczki! Ja myslalam, ze juz juz skonczylam z piernikami, a tu chyba jednak jeszcze jedne bym chciala zrobic. Kiedy ja to wszystko zrobie, pojęcie nie mam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co to za święta bez pierniczków ;)

    Piękne!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. oj malwino zazdroszcze ci tych pierniczkow bo moje nie dotrwały do świat... musze na szybko coś wykąbinować :) a filiżanka jest po postu piękna...

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne i świąteczne, aż szkoda jeść. :) Ładnie wyglądałyby powieszone na choince.
    Życzę wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  10. sliczne sa Twoje pierniczki i tak ladnie kolorowo przystrojone:)
    u mnie tez pierniczki, wiec moze mala wymiana:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękne. Uwielbiam witrażykowe pierniczki

    OdpowiedzUsuń
  12. ...ale pierniczki...ślinka leci....a aniolki śliczne...pozdrawiam Malwinko, Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny pomysł na prezent;) Może za rok uda mi się takie cuda wyczarować;)Ale podziwiam Cię za cierpliwości w przyozdabianiu ich!

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierniczki przepiękne,akurat na prezenty:)
    Wesołych świąt Malwinko:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierniczki są prześliczne :)
    Panno Malwinno - WESOŁYCH ŚWIĄT i udanego wskoku do Nowego Roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy da rade zrobić takie z Nutellą? :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.