poniedziałek, 27 grudnia 2010

Pilaw z kurczaka z pomidorami, papryką i bakaliami

Pilaw z kurczaka z pomidorami, papryką i bakaliami

Ryż z kurczakiem i papryką

Święta minęły bardzo szybko. Ale to chyba dla nikogo nie jest niespodzianką. Długie przygotowania, trzy krótkie dni i wracamy do szarej rzeczywistości. Ja od wczoraj leżę w łóżku z temperaturą, zatkanym nosem i kaszlem, który nie daje mi spokoju. Musze jak najszybciej wrócić do zdrowia, bo w końcu lada dzień będzie Sylwester.
Jestem za to w posiadaniu nowej książki (nowej w mojej biblioteczce, bo sama książka wydana była bardzo dawno temu) "Kucharka litewska" Wincenty Zawadzkiej. Już niedługo będę korzystała z tej cudownej skarbnicy wiedzy kulinarnej. Tymczasem wracam pod ciepłą kołderkę i z kubkiem gorącej herbaty i dalej walczę z zarazkami. Wam natomiast zostawiam przepis na pyszny pilaw z dodatkiem kurczaka i papryki

Ryż z kurczakiem i bakaliami

PILAW Z KURCZAKA Z POMIDORAMI, PAPRYKĄ I BAKALIAMI
(TURCJA)

Składniki (na 4 porcje):
[przepis z moimi zmianami pochodzi z książki "Kuchnia turecka" z serii Podróże kulinarne]
  • 400 g filetów z piersi kurczaka, oczyszczonych i pokrojonych w kostkę
  • 1 pęczek dymki, posiekanej
  • 1 żółta papryka, pokrojona w kostkę 
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 250 g pomidorów bez skórki, pokrojonych
  • 1 papryczka chili, pozbawiona nasion i posiekana
  • szczypta szafranu
  • 1/2 szklanki wywaru drobiowego
  • 40 g rodzynek
  • 250 g długoziarnistego ryżu
  • 40 g orzeszków piniowych (dałam włoskie)
  • sól, świeżo mielony pieprz, 1/2 łyżeczki kuminu
  • 1/2 pęczka natki pietruszki, posiekanej
 Na patelni rozgrzewamy olej, obsmażamy kurczaka ze wszystkich stron. Dodajemy cebulę, chili i czosnek, smażymy przez 3 minuty. Wrzucamy paprykę, smażymy przez około 4 minuty. Dodajemy ryż, przesmażamy. Do bulionu dodajemy szafran, wlewamy do mięsa i doprowadzamy do wrzenia. Zmniejszamy ogień,  kumin,  pomidory, rodzynki i orzechy. Gotujemy na wolnym ogniu pod przykryciem przez około 15-20 minut (w razie potrzeby podlewamy wodą). Pod koniec doprawiamy potrawę solą i pieprzem. Danie nakładamy na talerze, obficie posypujemy drobno posiekaną natką pietruszki i podajemy.

Kurczak z ryżem i warzywami

Czas przygotowania: 30 minut.

15 komentarzy :

  1. Zachwycałam się nad tym przepisem w tej książeczce. Strasznie apetyczny się wydaje. Po Twoim wykonaniu jestem pewna, że też będę musiała spróbować. Gratuluje prezentu od Podravki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A i jeszcze chciałam Ci napisać, że mam tą książkę "Kucharka Litewska". Wiele ciekawych przepisów w niej jest. Tylko z wypiekami problem, bo ciasta są np. na 70 żółtek :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy przepis, chętnie wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny prezencik dostałaś:))
    Wiesz, mam podobne podejście do reklam na blogu, niektóre bardzo mnie denerwują...,ale nie będę się na ten temat uzewnętrzniać;))

    Jedzonko mi się podoba i to nawet bardzo:)
    Pozdrowienia Malwinko!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię pilaw, a Twój bardzo smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję super prezentu :)
    Potrawka strzał w dziesiątkę! Dla mnie idealna.

    OdpowiedzUsuń
  7. A u Ciebie znowu jest kurczakowo, znowu oryginalnie, kolorowo i pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. shinju- właśnie tak te wypieki przeglądam i rzeczywiście, może to proporcje by wykarmić 30-osobową trzypokoleniową rodzinę? (ja osobiście nie robiłam jeszcze niczego z 9 litrów mąki, 2 litrów mleka i 60 żółtek;D)

    a co do przepisu, jeśli tylko lubisz połączenia mięsa z bakaliami to próbuj. ja mam za sobą sporo takich połączeń, przepisy na takie dania pojawią się dopiero przy akcji kuchni arabskiej;)

    OdpowiedzUsuń
  9. No proszę, od wczoraj się zastanawiałem co zrobć dzisiaj na obiad :) I jak tak patrzę na te zdjęcia to już wiem! :) I tak zaraz miałem iść do sklepu to kupię stosowne składniki i biorę się za gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Miła odskocznia od ciężkostrawnych świątecznych potraw. Taki powiew wschodu :) Bardzo lubię pilawy. Twój wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo apetycznie wyglada:) i chetnie bym zjadla cos innego po tych swiatecznych specjalach:)

    duzo zdrowka:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super danie, po Świętach mi się też już chce czegoś normalnego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda smakowicie!! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Idealny, poświąteczny obiadek, chociaż jak dla mnie nadal odświętny :) Wygląda przepysznie!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.