czwartek, 16 grudnia 2010

Kruche pomarańczowe paluszki

Kruche pomarańczowe paluszki

Ciastka pomarańczowe na święta

Dziś pyszne kruche ciasteczka o aromacie pomarańczy.  Kiedy zobaczyłam je pierwszy raz u Dorotki od razu wiedziałam, że je upiekę. Dorotka do ich wykonania użyła mandarynek, ja jednak postawiłam na pomarańcze (których ostatnio nabyłam spory zapas). Nie wyszły tak idealne jak u autorki przepisu, jednak nadrabiają smakiem. A co najważniejsze świetnie wpasowały się w przedświąteczny klimat. Paczuszka z tymi dobrociami jutro powędruje do pewnej bliskiej i osoby.
Ciasteczka na prezent pod choinkę


KRUCHE POMARAŃCZOWE PALUSZKI


Składniki (na 30 sztuk):
  • 250 g miękkiego masła
  • 300 g mąki pszennej
  • 80 g cukru pudru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki drobno startej skórki z pomarańczy (dałam 4)
  • 60 ml soku z pomarańczy
  • 60-100 g gorzkiej lub mlecznej czekolady (gorzka lepiej się sprawdzi)

Kruche ciastka pomarańczowe

Miękkie masło ucieramy mikserem na puszystą masę. Dodajemy cukier i dalej ucieramy. Wrzucamy pozostałe składniki i miksujemy do ich połączenia. 
Ciasto wkładamy do lodówki na pół godziny. Odrywamy kawałki masy, na podsypanej mąką stolnicy formujemy wałeczki o długości około 15 cm. Wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia w odstępach (troszkę urosną) i pieczemy 10-13 minut w temperaturze 180 stopni ( piekłam 10 minut). Studzimy na kratce. Na początku są bardzo miękkie, należy uważać, by ich nie połamać. Polewamy czekoladą roztopioną w kąpieli wodnej.

Czas przygotowania: 20 minut.

26 komentarzy :

  1. Malwinko ciasteczka piękne, aż mi tutaj pachną:) świetny pomysł na zdjęcia z tym uroczym reniferkiem:) pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, zazdroszcze wspomnianej niewiescie - ciasteczka wygladaja bosko i niczego im nie brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. reniferek jest po prostu uroczy!
    a paluszki...mmm, apetyczne i kuszące ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że ową obdarowywaną niewiastą będę ja! ;)) Ach, otworzyć pachnącą paczuszkę pełną takich pyszności byłoby istnym marzeniem...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę tej "pewnej niewiaście" ;D...

    OdpowiedzUsuń
  6. Słodkie paluszki i łoś świetny :) u mnie też pomarańczowo, jakoś ta nuta kojarzy mi się ze świętami, robi się cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
  7. cudne... uwielbiam takie smaki, też mam w planach te ciastka :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakem Siostra Pomarańcza oczy mnie się radują na pomarańczowe paluszki. Aż zazdroszczę niewiaście, która otrzyma takiż podarunek.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  9. Też je widziałam u Dorotki na blogu i już wtedy strasznie mi się spodobały, wyglądają bardzo fajnie i na pewno mają cudny pomarańczowy aromat :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne te paluszki Malwinko! :))
    Szkoda,ze paczuszka nie trafi do mnie hihi;)
    Pozdrawiam Cie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. cudny ten renifer :) ciasteczka muszą być pyszne :))

    u mnie też dzisiaj cytrusowo :)

    pozdrowienia serdeczne, prawie świąteczne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Urocze paluszki. Z dodatkiem skórki i soku mniam mniam :) pozdrawiam z Wino i Oliwki blog!

    OdpowiedzUsuń
  13. zgrabniutkie!

    a Pan Renifer uroczy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. pewnie znikają ekspresowo :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Urocze! i jak one muszą pachnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają bardzo zachęcająco, a za mną chodzą ostatnio pomarańczowe smaki, więc pewnie się na nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Tez mam na nie chrapke, moze uda mi sie zrobic w przyszlym tygodniu. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. OOO a ja też mam takiego renifera :D Ciasteczka wyglądają pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasteczka musza byc pyszne i podoba mi sie ta filizanka w tle..mam bzika na punkcie filizanek:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten renifer z ciachem jest boski :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ty to masz [pomysły...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  22. Jadłam już kiedyś takie ciasteczka, są bardzo smaczne i niezwykle urocze:)

    OdpowiedzUsuń
  23. słodki prezent :) takie są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.