piątek, 12 listopada 2010

Ziemniaczana zupa z pesto

Ziemniaczana zupa z pesto






ZUPA ZIEMNIACZANA Z PESTO (WŁOCHY)

Składniki (na 4 porcje):
  • 4 plastry pancetty lub wędzonego boczku pokrojonego w drobną kostkę
  • 1 cebula, drobno posiekana
  • 400 g ziemniaków  pokrojonych w kostkę około 1 cm (4 małe ziemniaki)
  • 600 ml wywaru z kurczaka
  • 600 ml mleka
  • sól, pieprz do smaku
  • 100 ml śmietany 30 % (w temp. pokojowej)
  • 2 łyżki pesto z bazylii 
  • 100 g drobnego makaronu (u mnie muszelki)
  • natka pietruszki i parmezan do posypania

W rondlu z grubym dnem smażymy pancettę około 4-5 minut. Dodajemy olej, cebulę i ziemniaki, smażymy kolejne 10 minut często mieszając. Wlewamy bulion i mleko, zagotowujemy po czym gotujemy na bardzo małym ogniu 7-10 minut. Do zupy dodajemy makaron, gotujemy aż będzie miękki. Dodajemy śmietanę, pesto, dokładnie mieszamy. Przyprawiamy solą i pieprzem. Zupę rozlewamy pomiędzy 4 talerze. Podajemy posypaną natką pietruszki i tartym parmezanem.

Całkowity czas przygotowania: 30 minut.

17 komentarzy :

  1. Ta zupa zaciekawiła mnie już w wątku konkursowym. Będę musiała ją wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Malwinko dziś zupką schodzi na drugi plan - wiadomo dlaczego prawda :) Cieszę się ogromnie razem z Tobą Kochana :*

    Ale zupa pierwsza klasa

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zupy, szczególnie o tej porze roku, kiedy potrzeba czegoś sycącego i rozgrzewającego. Twoja zapowiada się bardzo ciekawie i smacznie:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Więc i ja się cieszę, choć nie wiem z czego, ale wnioskuję że to coś "dobrego" :)
    Zupka brzmi i wygląda smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. zaskakujące połączenie smaków. ale te wędrówki z pokoju do kuchni całkowicie mnie przekonują, że była pyszna. no i oczywiście gratuluję wygranej!

    OdpowiedzUsuń
  6. shinju - próbuj, na prawdę warto;-)

    Ewelinko - dziękuję Ci za wszystko!

    Fiolunka- wygrałam taki prywatny maraton, i właśnie z 3 kilo stresu ze mnie zeszło;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Biedni goście... Takiej pyszności nie spróbowali...;)
    Gratulacje Malwinno!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała zupka i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ech, czy wszyscy faceci są sceptycznie nastawieni do eksperymentów kuchennych? :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Z opisu składników wygląda, zę to zupa jak na kartoflaną, to zupełnie z charakterem i wyrazistym smakiem. Ja ostatnio na etapie zup jestem , więc i tą z chęcią wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  12. zaskakująca zupa.
    myślę, że smakowita.

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję wygranej...uwielbiam Twoją kuchnie...pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszna zupka :)) Ciesze sie, ze podzielilas sie ze mna przepisem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Malwinko, zupa piękna, ale jeszcze bardziej zdjęcia mi się podobają! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. zupa mnie kusi jak tylko zobaczyłam u Majki, gratuluję wygranej i świetnego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. zupa świetna, mam tą samą książkę kucharską...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.