sobota, 6 listopada 2010

Polonezy

Polonezy

Roladki ze schabu

Polonezy to roladki wieprzowe nadziewane pieczarkami i cebulą. Są proste w przygotowaniu i z pewnością będą miłą odmianą dla popularnych tłuczonych i panierowanych kotletów schabowych. Najczęściej podaję je z dodatkiem tłuczonych ziemniaków lub kremowego puree oraz surówki.

Schab z pieczarkami

POLONEZY

Składniki (na 4 porcje):
[przepis pochodzi ze strony Ireny i Andrzeja]
  • 8 plastrów schabu
  • 30 dag pieczarek
  • 1 cebula
  • 1-2 łyżeczki ostrej musztardy
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego (użyłam przecieru pomidorowego)
  • sól, pieprz, słodka papryka w proszku do smaku
  • mąka do obtoczenie (opcjonalnie)*
Pieczarki i cebulę kroimy w kostkę. Na patelni rozgrzewamy olej i masło, smażymy, aż zrumienią się i zmiękną. Doprawiamy solą, pieprzem i słodką papryką. Jeśli pieczarki puszczą sporo wody, orparowujemy ją. Odstawiamy farsz do ostygnięcia. Dodajemy przecier pomidorowy, musztardę, mieszamy. Mięso  cienko rozbijamy. Na mięsie układamy wałeczki z nadzienia. Każdy plaster zwijamy w rulon kształtem przypominający wrzeciono i spinamy wykałaczką. Panierujemy w mące i smażymy na dobrze rozgrzanym tłuszczu. Polonezy podałam z utłuczonymi ziemniakami  oraz buraczkami. 

*polonezy na zdjęciu nie były obtaczane w mące


Polonezy

Całkowity czas przygotowania: 15 minut.

15 komentarzy :

  1. Ale smakowicie....i po polsku,,,tak lubie...

    OdpowiedzUsuń
  2. rety jakie "rasowe" kotlety idealnie zawinięte!! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Malwinko polonezy jak się patrzy moja Droga alez to musiało byc dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że to hit tej edycji "Gotujemy...";-)
    I fajne, bo to smaczne danie;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ wspaniałe! Ile nadzienia w środku, cudne Ci wyszły!:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Za schabowym to bym w ogień nie skoczyła, ale za takim polonezem...kto wie :>

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne!!! moja teściowa robi podobne. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  8. nazwa bardzo dobra :) a mięso też wygląda bardzo obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To potrawa która mój Połówek wsunąłby w mgnieniu oka ;) szczególnie teraz kiedy z zaleceń lekarza ma baardzo ubogą dietę.

    OdpowiedzUsuń
  10. super wrzecionowaty kształt! ja mam zawsze z tym problem... wczoraj miałam na obiad :) akcja mi o nich przypomniała...

    OdpowiedzUsuń
  11. przepis na polonezy strasznie mi się podoba. Bardzo fajny pomysł na niedzielny obiad.

    OdpowiedzUsuń
  12. na te Polonezy to i ja się szykuję!:) wyglądają niewiarygodnie!:) mniam

    OdpowiedzUsuń
  13. to jest dopiero kopalnia obiadowych pomysłów ! moja druga połówka zagląda mi przez ramię i domaga się takich rasowych polonezów. chyba nie mam wyboru :) do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi świetnie i elegancko. I wyglądają pięknie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.