piątek, 26 listopada 2010

Kurczak z orzechami po chińsku

Kurczak z orzechami po chińsku


Coraz częściej sięgam po nieznane mi dotąd przyprawy i połączenia smakowe. Tym razem padło na przyprawę Pięć smaków (swoją drogą, ma może ktoś przepis na domowej roboty mieszankę Pięć smaków?).
W. początkowo był sceptyczny jeśli chodzi o to danie. Przyprawa dziwnie mu pachniała, a marynata z dodatkiem miodu i sosu sojowego nie była dla niego zbyt przekonywająca. Jedyne co w potrawie go zachęcało to obecność jego ulubionych orzeszków. Efekt był świetny- pikantne chilli, słone orzeszki i niezwykle aromatyczne mięsko. 



KURCZAK Z ORZECHAMI (CHINY)

Składniki (na 2 porcje):
[przepis z moimi zmianami pochodzi z dodatku do Claudii- 48 pomysłów na wyśmienitą chińszczyznę]
  • 350 g piersi z kurczaka 
  • pół łyżki startego korzenia imbiru
  • pół łyżki przyprawy Pięć smaków
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • łyżeczka płynnego miodu
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowe
  • 2 łyżki oleju arachidowego
  • 1 czerwona papryczka chilli - dałam zieloną
  • 10 orzechów wodnych- pominęłam
  • 70 g orzeszków ziemnych
  • 2 dymki
  • pół opakowania jajecznego makaronu do dań z woka
  • opcjonalnie- 2 łyżki ostrego sosu chilli

Mięso kroimy w kostkę, mieszamy z imbirem, gałką, przyprawą Pięć smaków, sosem sojowym, miodem. Odstawiamy na 30 minut do lodówki (odstawiam na całą noc). Wyjmujemy z marynaty i smażymy na oleju arachidowym. Odkładamy na bok. Na pozostałym oleju smażymy pozbawione pestek i posiekane chilli i orzeszki ziemne. Po 2 minutach dokładamy posiekane dymki. Dodajemy marynatę, mięso i ugotowany makaron, mieszamy i podgrzewamy chwilkę. Możemy do dania dodać 2 łyżki ostrego sosu chilli.


16 komentarzy :

  1. Niesamowicie apetyczny ten makaron:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja korzystam z przepisu znalezionego na allrecipes.com.

    - 2 łyżki ziaren pieprzu
    - 2 łyżki ziarenek kopru włoskiego
    - 2 łyżki anyżu
    - 2 łyżki cynamonu
    - 2 łyżki goździków

    Wszystko mielimy razem i trzymamy w słoiczku w nienasłonecznionym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  3. mój połówek mówi: oooo, to jest ekstra :) wygląda pysznie i na pewno do wypróbowania

    OdpowiedzUsuń
  4. znowu nowa Twarz kurczaka :) Podobają mi się te Twoje pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie wygląda! Super pomysł no i jak zawsze kolorowo :)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie do zrobienia a to zdjęcie czosnku cuudo. Kiedy ja się nauczę robić takie zdjęcia .... Pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wersja, którą Ci podała Shinju jest tą najbardziej rozpowszechnioną, choc są też inne kombinacje, np. z imbirem, ale ta jest modelowa.
    Uwielbiam chińszczyznę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja robiłam podobne danie - ale ja kupuję wszystko, co ma w sobie kurczaka i orzechy, bezwarunkowo :D więc obiektywna nie jestem.
    A połączenie miodu i sosu sojowego uważam za jedno z lepszych jakie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po chińsku powiadasz;-) Ostatnio Chiny to mi się po nocach śnią;-) Pozdrawiam;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. shinju- dziękuję ślicznie, tylko muszę w końcu wyposażyć się w moździerz

    OdpowiedzUsuń
  11. ja za orzechami w takich kombinacjach nie przepadam, ale samo danie bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mmm... podoba mi sie takie jedzonko, i tyle w nim aromatycznych przypraw... mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. No i proszę kolejny wspaniale przyrządzony kurczak. Palce lizać:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. aż zapachy doleciały do mnie i zgłodniałam :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.