piątek, 19 listopada 2010

Kurczak Calypso

Kurczak Calypso



KURCZAK CALYPSO 
(KARAIBY)

Składniki (na 2 porcje):
{ przepis pochodzi z bloga Ireny i Andrzeja]
  • 1 posiekana mała cebula
  • pół dużej czerwonej papryki, pokrojonej w kostkę
  • 2 łyżki soku z limonki
  • 2 łyżeczki świeżego tymianku, posiekanego (lub pół łyżeczki suszonego)
  • 2 posiekane ząbki czosnku
  • 2 piersi z kurczaka
  • sól i pieprz do smaku
  • 200 g posiekanych pomidorów z puszki bez skórki wraz z sokiem
  • 125 ml wody (pół szklanki), możecie użyć także rosołu lub bulionu warzywnego 
  • 1 papryczka chili, pozbawiona pestek i posiekana

Mieszamy sok z limonki, cebulę, czosnek, czerwoną paprykę i tymianek. Dodajemy kurczaka, dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na godzinę. Mięso wyjmujemy z lodówki na 20 minut przed smażeniem. Kurczaka należy wyjąć z marynaty (marynatę zachowujemy), następnie doprawić solą, pieprzem. Mięso rumienimy na patelni z obu stron. Dodajemy pozostałe składniki (marynatę, pomidory, wodę, chili), dusimy przez około 20 minut.  Pod koniec sos doprawiamy do smaku solą  i pieprzem. Kurczaka podajemy razem z ryżem.

Całkowity czas przygotowania: 30 minut.

14 komentarzy :

  1. wreszcie ciekawy przepis na kurczak bez panierki. oczywiście podkradam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To mi się podoba:) Kilka di temu tez zrobiłam tego kurczaczka. Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, dokładnie Malwinko! Blog Ireny i Andrzeja to blog pełen pomysłów. Uwielbiam go:))
    A kurczaczek calypso jest pyszny, wiem,bo też robiłam:))
    Pozdrawiam Cie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. o tak, blog Grumków jest genialny!
    a kurczak wygląda niezwykle smacznie, więc na pewno wypróbuję!
    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. ojjj jakie pyszny kurczaczek:) mniam

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam tego kurczaka, faktycznie pyszny :) i w dodatku bardzo ładnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  7. pięknie wygląda i jaka ładna nazwa....;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za miłe słowa, ale najważniejsze, ze kurczak smakował;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem nienormalna, znowu patrzę sie na talerz, taki identyczny mam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. zaskakuje ta ilośc receptur na kurczaka:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda naprawde znakomicie , musi być pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  12. mm...
    i kolejny wspaniały przepis na kurę.
    tyle pomysłów, zawrót głowy!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten kurczak przemawia do mnie. Musze go kiedys spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.