sobota, 27 listopada 2010

Gruszkowe muffinki na jogurcie z kolorową posypką

Gruszkowe muffinki na jogurcie z kolorową posypką


To kolejne muffinki z gruszkami. Tym razem pieczone na jogurcie naturalnym zamiast na mleku. Zdecydowanie bardziej przemawiają do mnie wypieki na jogurcie, choć zapewne jeszcze nie raz upiekę muffinki na maślance, mleku czy kwaśnej śmietanie. Następnym razem do wypieku gruszkowych muffinek zamiast naturalnego jogurtu użyję owocowego.


GRUSZKOWE MUFFINY

Składniki (na 12 sztuk):
  • 250 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 jajko
  • 125 g cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego 
  • 80 ml oleju
  • 250 g jogurtu naturalnego
  • 1 spora gruszka pokrojona w kosteczkę
  • kolorowa posypka

W misce łączymy składniki suche- mąkę, sodę, cukier, proszek do pieczenia, cukier wanilinowy. W drugiej misce łączymy składniki mokre- jogurt, jajko i olej. Dodajemy składniki mokre do suchych i mieszamy do ich połączenia. Dorzucamy gruszkę. Wgłębienia w formie wypełniamy do 2/3 ich wysokości, posypujemy kolorową posypką, pieczemy 18-20 minut w temp. 175 stopni.

21 komentarzy :

  1. Romantycznie ,swiatecznie i kolorowo...skubnelam sobie jednego...moglam?;))pozdrawiam Malwinko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że muffinkowe szaleństwo trwa. Ja też w tym uczestniczę:)
    Smakowite, kolorowe, pyyyszne:)-na poprawienie humoru.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. muffiny na jogurcie to zdecydowanie moje najulubieńsze!

    OdpowiedzUsuń
  4. Malwinko, bardzo ladne te muffinki są :) Musza świetnie smakować. Lubię te kolorki u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszą być przepyszne!!! ja najbardziej lubię na śmietance, takiej 18% ale nie kwaśnej... ehhh muszę chyba zaopatrzyć się w gruszkę i coś upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  6. u malwinki kolorowo i optymistycznie. a czas na szaleństwa muffinkowe trwa :) kto następny drogie panie? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak ślicznie apetyczne! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. W takich momentach zadaje sobie pytanie, czemu właściwie nie lubię muffin? Twoje tak ładnie i wesoło się prezentują. I jeszcze ta gruszka. Mniam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. cudne sa , takie kolorowe:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja również wolę piec na jogurcie:) zwłaszcza owocowym!

    OdpowiedzUsuń
  11. gruszkowe smaki w takim cieplutkim wypieku to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo smaczne babeczki:) i jakie kolorowe! gorące pozdrowionka dla Ciebie Malwinko w tez zimny wieczór

    OdpowiedzUsuń
  13. ooo babeczki z gruszka, super :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Produkuję je dziś wieczorem. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pluskotko-daj znać jak wyszły, mam nadzieję , że będą Ci smakować;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam i wkleję za jakiś czas. Były dobre i nawet myślałam, czy z cynamonem nie byłyby jeszcze lepsze. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pluskotko- ciekawy pomysł z tym cynamonem- mam spory zapas gruszek w domu, więc jeśli będę produkować muffinki to wypróbuję ;)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.