niedziela, 10 października 2010

Sałatka z kuskusem i papryką

Sałatka z kuskusem i papryką


Kuskus jest niezwykle uniwersalną kaszą. Dobrze komponuje się z daniami obiadowymi, można z niego przygotować także szybkie sałatki. Ta, którą dziś Wam prezentują świetnie sprawdzi się na spotkaniu ze znajomymi. Jest także fajnym pomysłem na drugie śniadanie w pracy lub w szkole. 


SAŁATKA Z KUSKUSEM I PAPRYKĄ

Składniki (na 2 porcje):
  • pół szklanki kaszy kuskus
  • po ćwiartce papryki czerwonej, pomarańczowej, żółtej
  • 150 g wędzonej piersi z kurczaka
  • 1 mała czerwona cebulka, drobno posiekana
  • pół puszki kukurydzy
  • 2 łyżki majonezu 
Kuskus przygotowujemy wg instrukcji na opakowaniu. Gotowy kuskus spulchniamy widelcem.  Dodajemy do  kuskusu pokrojoną w kostkę paprykę, kurczaka, cebulkę i kukurydzę z puszki. Doprawiamy solą, pieprzem oraz  ostrą papryką. Mieszamy z majonezem.

*jeśli nie przepadacie za sałatkami z dodatkiem majonezu, pomińcie jego dodatek i przygotujcie lekki dressing na bazie oliwy i soku z cytryny (4 łyżki oliwy, 1 łyżka soku z cytryny, pół łyżeczki suszonego oregano, sól i pieprz do smaku).

Całkowity czas przygotowania: 15 minut.

17 komentarzy :

  1. uwielbiam takie sałatki,kuskus,pierś z kurczaka..najlepsze!:]

    OdpowiedzUsuń
  2. o ja, ja robię taki kuskus! :D On ma nawet specjalna nazwę, której nie pamiętam, ale na pewno się jakoś orientalnie nazywa. Ja do swojego dodaję jeszcze pietruszki, za to odejmuję mięso, bo jestem warzywna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A wiesz, że też robię taką sałatkę :) Czasem z wędzonym kurczakiem, a czasem z piersią kurczaka podsmażoną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja malo jakos uzywam kuskusu...nie mam pojecia dlaczego??a juz wiem...kiedys go rozgotowalam na pape i byl niedobry..ale teraz juz wiem ze trzeba go tylko zarac woda...salatka wyglada urzekajaco.
    A zlote mysli ja tez doskonale pamietam...

    OdpowiedzUsuń
  5. o, a u mnie w podstawówce królowało Pele Mele, czyli praktycznie to samo x_x
    Kuskus dzięki Tobie zakupie jeszcze w tym tygodniu, bo ja już prawie zapomniałam, jak smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tez pamiętam "Złote Myśli". Nie wiem skąd wzięła się cała ta nazwa. A był to niezły sposób na poznanie pewnych osób mimo, że nikt nie pisał w nich całej prawdy.
    A kuskus kocham szczególnie z bakaliami i jogurtem naturalnym.
    Pozdrawiam kawowo
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. Kuskus ma jakąś magię w sobie...Prosty, a jaki uniwersalny. Sałatka bardzo smakowita.

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak, kuskus jest wspaniały, taki lekki i w połaczeniu z prostymi składnikami tworzy niebiańskie danie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam, mam, mam!!! stoją sobie na półce, górnej zresztą :) Złote myśli to dopiero była zabawa... i to oczekiwanie co ktoś wpisze... pamiętam jeszcze pamiętnik który dawałam koleżankom i kolegom a potem do mnie wracał z wierszykiem i jakimiś życzeniami. Niestety ten, który pamiętam chyba kiedyś do mnie nie wrócił... jestem zbieraczem pamiątek więc żałuję :(
    kus kus też bardzo lubię :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  10. Kuskus kojarzył mi się ze zbitą masą do czasu, kiedy nie odkryłam jak przygotowuje je moje kulinarne guru - Ainsley HArriott. Taka sałatka bardzo by mi posmakowała.

    OdpowiedzUsuń
  11. taka salatke chetnie bym zjadla:) pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  12. z kuskusem jeszcze dobrze się nie znam, ale będzie trzeba to poprawić, bo Twoja sałatka wygląda smakowicie

    a co do Złotych myśli - oczywiście, że miałam,haha co to były za czasy

    OdpowiedzUsuń
  13. świetna sałatka:) Mojemu K. tez na pewno posmakowałaby, ponieważ lubi kurczaka;))

    OdpowiedzUsuń
  14. jeszcze nie miałam okazji robić niczego z kuskusu, ale powinnam to w końcu zmienić bo Twoja sałatka wygląda rewelacyjnie :)
    www.kuchcikowo.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  15. "Złote myśli", jak to dawno było... A do tego pamiętniki, w których każdy się wpisywał, zaginane rogi, a w nich skrywane tajemnice :)
    Właśnie w weekend z rozrzewnieniem wspominałam czasy szkolne i ludziki z żołędzi :))) bo jesień za oknem taka ładna, a ja wyjść na długi spacer nie mogę, bo przeziębienie jeszcze całkiem nie chce mnie opuścić :(

    Mój M. uwielbia kus kus, więc na pewno mu zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne wpomnienia...jak to dobrze, że są...a sałatka super...ale jestem głodna...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.