wtorek, 19 października 2010

Muffinki z jabłkami na maślance

Muffinki z jabłkami na maślance


Te muffinki piekłam, będąc z wizytą u Mamy. Niestety nie ma ona standardowej formy do muffinek i musiałam się ratować większą formą na mini babki. Dodatek maślanki do ciasta sprawił, że babeczki wyszły niesamowicie wilgotne. Ja wzbogaciłam je także o rodzynki, jeśli jednak ich nie lubicie, pomińcie je. 

MUFFINY NA MAŚLANCE Z JABŁKAMI

Składniki (na 12 sztuk):
  • 250 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • pół szklanki cukru
  • 80 ml oliwy lub oleju (około 5-6 łyżek)
  • 250 ml maślanki
  • 1 jajko roztrzepane
  • 2 jabłka 
  • pół szklanki rodzynek
  • cukier puder do posypania
  • ewentualnie cukrowe perełki do ozdoby
W misce łączymy składniki suche: mąkę, proszek, sodę i cukier. W drugiej łączymy jajko, olej i maślankę. Dodajemy składniki mokre do suchych. Wrzucamy pokrojone w kosteczkę jabłka (wcześniej obrane i pozbawione gniazd nasiennych) oraz rodzynki. Mieszamy łyżką do połączenia. Napełniamy papilotki do 2/3 ich wysokości. Pieczemy w temp. 180 stopni około 20-25 minut. Nim wyjmiemy je z formy odczekujemy 5 minut. Posypujemy cukrem pudrem.

*Do ciasta możecie dodać także łyżeczkę cynamonu. 

Całkowity czas przygotowania: 35 minut.

24 komentarze :

  1. o właśnie się dzisiaj zastanawiałam gdzie zniknęłaś :)

    A muffinki prawdziwe giganty, bardziej mini babki :)

    u mnie w niedzielę były wytrawne muffinki z łososiem, pyszne :)
    czekam na Twoje z brokułami.

    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow!!! nie dość, że pyszne to po jednym i wystarczy :) fajna taka gigantyczna muffina :)

    OdpowiedzUsuń
  3. i znowu spotykam muffinki:)to chyba jakies przeznaczenie, ze musze upiec:)
    a Twoje wygladaja rewelacyjnie:) ach jak mnie kusza:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super taka duża muffina:) Na maślance piekłam kilka razy i bardzo mi smakowały:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie one są piękne! Takie wielkie, cudowne muffiny!:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Big muffiny... To dopiero uczta! ;))

    OdpowiedzUsuń
  7. a u mnie dziś były tez na maślance, ale ze śliwkami. Pycha.Tylko, że to zaledwie marne muffinki były, a nie BIG MUFFIN ;)
    Czekam na propozycję wytrawnych muffin, bo zdecydowanie niezbyt słodkolubna jestem (co chyba widać na blogu ;P)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm, nieważne że są po prostu duże, ważne to, że są pyszne - a wnioskując ze składu muszą takie być!

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam każde ciasto, w każdej postaci - jeśli tylko na maślance;)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo lubię muffiny, a taki muffin gigant to dopiero musi być! Czekam na te z brokułami muszą być obłędne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. pyszne i bardzo ładne te muffinki:) a tę suróweczkę robiłam w tamtym tygodniu;) i chyba wkrótce znów ją zrobię;)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja również mam taką foremką i myślałam o zrobieniu w niej babeczek, ale może skuszę się na takie giganty muffiny ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj naprawdę są big! Takie puszyste i apetyczne.
    Do mleka bym zjadła...

    OdpowiedzUsuń
  14. mini czy mega ja i tak uwielbiam wszystkie muffiny :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tylko pozazdrościć mega muffiny do porannej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam muffiny w każdej wersji smakowej i każdym rozmiarze. Fajna posypka.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne te muffiny :) Już się zastanawiałam gdzie się podziałaś bo Cię nie było. Witaj :)

    OdpowiedzUsuń
  18. no i zamiast 3 zjesz jednego...sa fajne i takie inne,a napewno smaczne...ja planuje w niedziele mufinki zrobic bo moje dziecko z ferii wraca!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale duże ale za to wiadomo, że coś się zjadło...pysznie wyglądają. Pozdrawiam Malwinko!

    OdpowiedzUsuń
  20. Maślankę lubię bardzo, muffinki też:)
    Pozdrawiam i miłej nocki życzę.

    OdpowiedzUsuń
  21. dzieki za przepis jest u nas wnuczus Olivierek jutro bedziemy robic :): Irena

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.