piątek, 1 października 2010

Sałatka z serem feta i pomidorami

Sałatka z serem feta i pomidorami

 
Przepis na tę sałatkę znalazłam w książeczce z kuchnią arabską. Przygotowuję ją bardzo często w okresie letnim, kiedy mam dostęp do pysznych polskich pomidorów. Całość komponuje się niezwykle smacznie. Ciekawego akcentu nadaje sałatce dodatek prażonych orzechów.


SAŁATKA Z SEREM FETA I POMIDORAMI

Składniki (na 2-3 porcje):
  • 250 g sera feta 
  • 2 duże pomidory pozbawione pestek (sam miąższ)
  • 2 dymki, drobno posiekane
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • szczypta pieprzu 
  • przybranie: 1 łyżka nasion sezamu, szczypta kolendry mielonej, szczypta kminu rzymskiego, mała garść orzechów włoskich grubo pokrojonych
 Pomidory (sam miąższ) i ser  kroimy w kostkę. Pomidory mieszamy z posiekaną dymką. Przygotowujemy zalewę: łączymy oliwę z sokiem z cytryny, dokładnie ucieramy. Doprawiamy pieprzem. Połową sosu zalewamy pomidory, resztą fetę. Przykrywamy folią spożywczą i wstawiamy do lodówki na minimum godzinę.Na suchej patelni prażymy sezam i orzechy. Kiedy przestygną drobno je siekamy.Na talerzu na którym ma być podana sałatka układamy fetę wraz z zalewą. Posypujemy sezamem, orzechami, odrobiną kolendry i kminu. Układamy kopczyk z pomidorów i posypujemy ziarnami i przyprawami, jak uprzednio.

Czas przygotowania: 15 minut

21 komentarzy :

  1. Ja również dziękuję za wspólne kucharzenie. Bardzo miło było i mam nadzieję, że jeszcze będziemy miały okazję wspólnie coś ugotować. A sałatka jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda u Ciebie ta sałatka.
    Danie szybkie i pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. mysle, ze by mi bardzo smakowala taka salatka:)
    a jak ladnie wyglada:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkiem moje smaki :) oj wskoczyłabym w okolice takiego talerza i jego zawartości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robie taką sałatke z czosnkiem , bazylią i oregano i wprost uwielbiam takie połaczenie. Twoja propozycja orientalna z kuminem i kolendra wygląda przepysznie i warta jest wypróbowania( choc pewnie nie oprę się przed dodaniem choćby kawałeczka czosnku.
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach czasem umieszam cos podobnego:)
    Salatka pyszna, wszystko to co lubie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pyszniutko :) No i te prażone orzeszki...

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pięknie :) chętnie kiedyś wypróbuję :)
    www.kuchcikowo.wordpress.com

    p.s
    spodobała mi się nazwa Twojego bloga, mam z nią duuużo wspólnego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczna!:) a mnie dziś też zebrało na pomidorka i też była sałatka z kalafiorem i jajkami;) miłego weekendu Malwinko

    OdpowiedzUsuń
  10. już nawet kolory wyglądają pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolorowa i pyszna, uwielbiam sałataki:)
    Pozdrówki Malwinko:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. cudowne połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  13. Panno M., ja za Tobą nie nadążam... Swoje przepisy publikujesz z szybkością karabinu maszynowego... W pamięci mam wołowinkę..., a tu już tyyyyle... W każdym razie przepis na sałatkę podoba mi się bardzo - a uwieńczony ziarenkową musi być pyszny:)
    Dobrej soboty:)

    OdpowiedzUsuń
  14. kolorowa. smaczna.
    słona feta i słodki pomidor. duet niezastąpiony.

    OdpowiedzUsuń
  15. A właśnie zastanawiałam się co zrobić z fetą, którą mam w lodówce:) Idealny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  16. No Moja Panno Malwinko smakowite siekasz fotki wiesz :)

    serdecznie pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakie ładne podanie. Bardzo mi się podoba. Proste w wykonaniu i wydaje się bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  18. super taka sałatka :))) mniam!
    ja z arabskich lubię jeszcze tabbouleh - to taka niesamowita dawka witamin

    OdpowiedzUsuń
  19. Przejrzalam wszystkie twoje przepisy z zakladki kuchnia arabska - najchetniej od razu zrobilabym wszystko :) A ta sałatka - poezja!
    Zrobiona i zjedzona, zanm zdazylam fotke pstryknac :D Ale na pewno ja jeszcze zrobie - a juz na pewno, kiedy beda dobre pomidorki!
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  20. Gosiu- powiem Ci że tę sałatkę wspominam bardzo miło. Niby tak mało składników ale świetny efekt jeśli chodzi o smaki. W końcu fetę można wykorzystać nie tylko w sałatce greckiej;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.