czwartek, 9 września 2010

Kokosanki

Kokosanki

Przepis na kokosanki

Te kokosanki wręcz rozpływają się w ustach. Są delikatne, lekko chrupiące na zewnątrz, idealne do popołudniowej kawy.  Przepis na kokosanki pochodzi z bloga Dorotus .

Kokosanki przepis

KOKOSANKI

 Składniki (na około 36 kokosanek):
  • 2  jajka (oddzielnie żółtka i białka)
  • 140 g cukru pudru
  • 200 g wiórków kokosowych
Białka ubijamy mikserem na sztywną pianę, następnie dodajemy stopniowo cukier. Dodajemy po 1 żółtku, krótko miksując na najmniejszych obrotach do połączenia. Wsypujemy wiórki, delikatnie mieszamy łopatką. Nakładamy łyżeczką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia (masa mocno się lepi, warto włożyć ją do lodówki na 15-30 minut). Pieczemy w temp. 180 stopni przez około 15 minut. Upieczone kokosanki studzimy na metalowej kratce. 

NAjlepsze kokosanki przepis

Całkowity czas przygotowania: 20 minut.

26 komentarzy :

  1. Cudowne są! Kocham kokosanki!:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, mniam. :) Proste, smaczne, kokosowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam,
    kokosanki pierwsza klasa!:)
    A jeszcze jak ekspresowe to już w ogóle odlot:)!
    Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  4. Patent ze wstążką przyjął się chyba na większości blogów. Smakowicie wyglądają :) - daj jedną!
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. Alez u nas kokosowo:))
    Sliczne ci wyszly, a co najwazniejsze te ciasteczka sa faktycznie blyskawicze do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. trzymam kciuki za wyniki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. też je kiedys robiłam :) sa pyszne, a jakie proste w przygotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wczoraj u Gosi, dziś u Ciebie widzę te pyszne ciasteczka!:) kusicie dziewczyny, ojj kusicie;) muszę i ja je zrobić:))

    OdpowiedzUsuń
  9. zapewne kokosamki wpłynęły pozytywnie na przebieg dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. kokosanki przepyszne :D
    a dzień rzeczywiście pozytywny pozytywnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. gratuluję zdanego egzaminu i życzę dalszego powodzenia! a takie proste kokosanki na pewno kiedyś popełnię;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratulacje!!! z powodu egzaminu oraz tak udanych kokosanek :) bardzo lubię takie ciastka i generalnie wszystko co kokosowe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. cudne malenstwa, a jakie smaczniutkie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluję! i kolejnych pozytywnych dni życzę :)
    a choć kokocu nie lubię, to na kokosankę się zawsze skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze całkiem niedawno wrzesień kojarzył mi się wyłącznie z sesją więc doskonale rozumiem :)A kokosanki super i bardzo mi się podoba taka fotografia ze wstążeczką. Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki za następny egzamin. Muffingirl

    OdpowiedzUsuń
  16. ...śmakowicie wyglądają i fajnie ,że ekspresowe...powodzenia na egzaminach...

    OdpowiedzUsuń
  17. robiłam kokosanki z tego przepisu, ale Twoje wyglądają o wiele lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  18. pyyycha! świetną nagrodę za zdany egzamin sobie upiekłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja kiedyś próbowałam je upiec ale nie wyszły..ale z tego przepisu chętnie zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo lubię kokosanki, dawno ich nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  21. kokosanki!!!
    uwielbiam je. Większosc ludzi je uwielbia. Co kokos ma takiego w sobie, no co? ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Gratuluję zdanego egzaminu!

    Ja zawsze w czasie sesji odżywiałam się najlepiej - zupa, drugie, deser - wszystko byleby nie siedzieć nad książkami :))

    OdpowiedzUsuń
  23. uwielbiamy kokosanki i nie sadzilam ze to moze byc takie proste do zrobienia, dzieki! pozdrawiam x

    OdpowiedzUsuń
  24. Magda FA: Ja też dziękuję za ten przepis. Lubię dobre rzeczy, ale przez te dobroci prawie z kuchni nie wychodzę. A tutaj rach, ciach i pyszne ciastka są. Mój Mąż codziennie w pracy musi ciacho do kawy. Jak nie ma domowych, to kupuje te sklepowe (z tłuszczami trans), a ja przeżyć tego nie mogę ;-)) Także kokosanki, kokosanki! :-)) DZIĘKI :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo, cieszę się, że Wam smakują. Mój Połówek również zawsze do kawki musi mieć ciastka, więc piekę ciągle jakieś nowe. Niedługo na blogu pojawią się pełnoziarniste ciasteczka z płatkami owsianymi i marchewką. Coś dla fanów zdrowszych słodyczy;)

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.