sobota, 18 września 2010

Zupa cebulowa

Zupa cebulowa

Przepis na zupę cebulową

Najczęściej przygotowuję tę zupę cebulową, kiedy Połówek jest chory. Mocno rozgrzewająca i sycąca, świetnie sprawdzi się jako obiad w chłodniejsze dni. Obowiązkowo podaję ją zawsze z grzankami z bagietki i żółtego sera (najczęściej używam sera cheddar). 


Zupa cebulowa przepis


ZUPA CEBULOWA

Składniki (na 4 porcje):
  • 0,8 kg cebuli, pokrojonej w cienkie piórka
  • 2 łyżki oliwy
  • 50 g klarowanego masła
  • 1 łyżeczka brązowego cukru
  • 2 płaskie łyżki mąki (opcjonalnie); w wersji bezglutenowej mąka ryżowa
  • 1 litr rosołu wołowego
  • sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
  • do podania: grzanki z serem
W dużym rondlu rozgrzewamy olej, dodajemy masło. Kiedy masło się roztopi wrzucamy cebulę. Smażymy na małym ogniu (ja ustawiam patelnię na najmniejszym z palników) od czasu do czasu mieszając przez około 40-50 minut. Całość posypujemy cukrem, mieszamy i smażymy dalej przez 5-10 minut. Dodajemy mąkę  (jeśli używamy), smażymy mieszając przez około 2 minuty. Wlewamy ciepły bulion, gotujemy przez 15 minut. Pod koniec doprawiamy do smaku solą i sporą ilością mielonego czarnego pieprzu. Podajemy z grzankami.


Zupa z cebulą przepis

Czas przygotowania: 1 godzina 15 minut

18 komentarzy :

  1. lubię zupę cebulową ale nigdy nie wiedziałam podanej z takimi fajnymi serowymi grzankami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. chorowitkowi życzę powrotu do zdrowia, a do tej zupy to ja się już od kilku miesięcy zmobilizować nie mogę ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowita bomba kaloryczna. W sam raz dla choraczka. Kurujcie się szczęśliwie i poproszę o talerz cebulowej.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam zupę cebulową, a prawie mam w domu chorowitka :) może czas na cebulową...?

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdrówka życzę wam :) A zupa na pewno świetnie rozgrzewająca.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja jestem od wczoraj chrowitkiem, mogę prosić o talerz zupy? (;

    OdpowiedzUsuń
  7. Taką cebulową z grzankami z serem uwielbiam. Dawno nie robiłam, dzięki za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zjadłabym cebulową zupkę, w sam raz na rozgrzanie w te wrześniowe chłody.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ojej, a ja właśnie w łóżku leżę i tabletki łykam. może zrobi mi ktoś taką wspaniałą zupkę jak tę? xd

    OdpowiedzUsuń
  10. Cokolwiek myśli o takiej zupce później mój biedny brzuszek, to ja ją uwielbiam i nic tego nie zmieni :)

    P.S. Dziękuję za herbatkę!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. zawsze mnie korciło by zrobić tę zupę ale jakoś nie kwapiłam się do tego, patrząc jednak na Twoje fotki nabrałam ogromniej ochoty by ją ugotować:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przygotowywałam podobną - tyle tylko, że ze sporym dodatkiem oliwy. Absolutny hit! Szczególnie, że uwielbiam karmelizowaną cebulę.

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. o nie moja Panno... zaraz się rozchoruję i też sobie takiej zażyczę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jako aktualnie chorowitek, chętnie bym się poczęstowała

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna propozycja, będę o niej pamietąc gdy zachoruję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam zupę cebulową:) .... zdrowia dla Chorowitka zyczę:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo lubimy zupę cebulową ,podałam gościom -bardzo im smakowała i dziwili sie ,ze taka prosta w wykonaniu Na koniec dodałam tymianku -podnosi walory smakowe

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.