środa, 4 sierpnia 2010

Spaghetti bolognese

Spaghetti bolognese

Sos bolognese przepis

Ten przepis jest moją kulinarną wpadką, którą popełniłam kilka lat temu. To szybka wersja sosu bolognese podana z nieszczęsnym spaghetti. Nieszczęsnym, bo jakby nie przetrzeć ragu alla bolognese podawane jest najczęściej z makaronem tagliatelle. Powinno być także długo gotowane, wzbogacone o dodatek czerwonego wina. Wkrótce postaram się podzielić z Wami innym przepisem, bardziej zbliżonym do klasycznego ragu bolognese. 


Spaghetti po bolońsku

SPAGHETTI BOLOGNESE

Składniki (na 4 porcje):
  • 1 duża cebula, posiekana w kostkę
  • 3 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 1 duża marchewka lub dwie średniej wielkości, pokrojone w drobną kostkę lub starte na tarce
  • 2 łodygi selera naciowego (lub pół małego selera korzeniowego), pokrojone w drobną kosteczkę
  • 2 puszki posiekanych pomidorów (2 x 400 g)
  • pół kg mielonej wołowiny lub pół na pół wieprzowiny i wołowiny
  • sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1/3 łyżeczki suszonej bazylii
  • pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • 400 g makaronu spaghetti
  • parmezan lub grana padano do posypania
Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulę i czosnek, smażymy 3 minuty. Dodajemy marchew i selera, smażymy kolejne 3 minuty. Wrzucamy mięso, smażymy dalej, od czasu do czasu mieszając przez 5 minut. Dodajemy pomidory, słodką paprykę w proszku, oregano i bazylię. Dusimy na małym ogniu przez 15-20 minut, aż sos zgęstnieje i warzywa będą miękkie. Pod koniec doprawiamy solą i pieprzem. Do sosu wkładamy ugotowany i odcedzony makaron spaghetti (po ugotowaniu makaronu nie przelewamy wodą), mieszamy. Przed podaniem posypujemy wiórkami parmezanu i listkami bazylii. 

*sos możecie wzbogacić o pokrojony w kostkę wędzony boczek. Dodajemy go na samym początku (przed smażeniem warzyw). 


Całkowity czas przygotowania: 30 minut.

24 komentarze :

  1. ja tez wole sosy domowej roboty, dla mnie sa o niebo lepsze.
    Ja robie taki sam sosik, czasami dodaje miesko, a czasami same warzywa, takie sosy sa pyszne i takie aromatyczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest pycha! Też lubię spaghetti bolognese :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne zdjęcia i samo danie pewnie też!

    OdpowiedzUsuń
  4. moje ulubione spaghetti;D świetnie wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  5. nic dodać nic ująć. Świetne, dawno nie robiłam. A seler w twoim przepisie mnie zaciekawił..

    OdpowiedzUsuń
  6. msbella- seler nadaje na prawdę wyjątkowego smaku. czasem daję naciowy zamiast korzenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. zainspirowałaś mnie do wypróbowania sosu z selerem...

    OdpowiedzUsuń
  8. chyba pyszne to spaghetti, bo wygląda bardzo apetycznie :) Niebawem spróbuję przyrządzić je według Twego przepisu, bo składniki są ciekawe :)
    Pozdrawiam słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ u Ciebie apetycznie! I ten makaron i kotleciki... Mniam! Pięknie przygotowane, podane i pokazane! Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam :) uwielbiam makarony z sosami, a te domowe są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też wolę domowe sosy, zresztą kto ich nie kocha :)
    Ale czasem jednak doba nie chce się rozciągnąć i czas goni...

    OdpowiedzUsuń
  12. My również zdecydowanie preferujemy sosu przygotowane w domowym zaciszu;-)
    Pozdrawiam;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj sosik domowy to jest to:) liznę troszeczkę z monitora:) pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam spaghetti to moje ulubione! :P

    OdpowiedzUsuń
  15. znam, robiłam już kiedyś:) było pysznościowe:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie wygląda to spaghetti, mniam:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja także robię domy sos, który jest o niebo smaczniejszy od gotowego.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mniam, pychotka chętni zrobię to spaghetti powtórnie. było przepyszne !Dobrze się jadło.

    Pozdrawiam ;
    Chichotka - Zuzanna ; )

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam spaghetti w sosie bolognese ! dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie zrobiłam!! Przepyszne!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Rewelacyjny przepis. Dzięki !!

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepyszny sos,bardzo wszystkim smakował Robiłam wiele razy ale wg tego przepisu najlepszy Zapisuję na stałe

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo pyszny i,szybki przepis POLECAM

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.