czwartek, 26 sierpnia 2010

Serbska zupa z soczewicy

Serbska zupa z soczewicy


SERBSKA ZUPA Z SOCZEWICY


Składniki:
  • 100 g zielonej soczewicy
  • 1 litr buliony warzywnego 
  • 1 marchewka, obrana i  pokrojona w drobną kostkę
  • 1 duży pomidor (300 g), obrany ze skórki, pozbawiony pestek i posiekany
  • 1 cebula, posiekana w kostkę
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • sól, pieprz do smaku
  • pół łyżeczki czerwonej czubricy (lub więcej do smaku)
W garnku z grubym dnem rozgrzewamy oliwę, wrzucamy cebulę i czosnek, smażymy przez około 3 minuty. Wlewamy ciepły bulion, wsypujemy soczewicę, dokładamy marchewkę. Gotujemy przez około 15 minut. Następnie dodajemy pomidora, gotujemy dalej,przez około 10-15 minut. Doprawiamy czubricą, solą i pieprzem. Zupę rozlewamy do miseczek, przed podaniem posypujemy natką pietruszki. 

28 komentarzy :

  1. świetnie wygląda i do tego same warzywa! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kawałek, taki klimatyczny w każdym calu, i apetyczna zupka :) ja bardzo lubię zupę z czerwonej soczewicy gotowaną na papkę podobnie do grochówki, oczywiście smak w dużej mierze zależy w niej od wykorzystanego bulionu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna zupkka.
    Czubricę bardzo lubię, ale bardziej zieloną;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. a można tą zupę z cieciorki? i czym zastąpić czubrycę, bo nie mam a chciałabym dziś ugotować? pzdr

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za odp :) Cieciorkę mam akurat w puszce i zaraz idę do garów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię te Twoje warzywne obiady.

    OdpowiedzUsuń
  8. NaStole.pl- życze powodzenia, tylko nie rozgotuje tej cieciorki- lepiej wrzuć wszystko od razu czyli pomiń etap gotowania soczewicy i przejdź od razu do drugiego. i pamiętaj że cieciorka w puszce juz jest słona

    OdpowiedzUsuń
  9. świetna zupa, śliczne zdjęcia - na pewno skorzystam z przepisu - akurat mam czubrycę, ale zieloną. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. o- i do zupki można cząber dodać jeśli ktoś posiada;)

    OdpowiedzUsuń
  11. To następna próba. Pyszna zupka i trzeba ugotować.
    tmach

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie wygląda ta Twoja zupa, aż by się chciało spróbować. Zresztą sama się prosi, łyżka wyciągnięta w stronę ekranu :):):)

    OdpowiedzUsuń
  13. O tak! Na ten przepis czekałam. Byłam bardzo ciekawa po naszej niedzielnej telepatii. :)
    A do tejże piosenki też mam sentyment. Sierpień jest niezwykle ważnym miesiącem dla mnie i dzięki ci za przypomnienie o jej istnieniu.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  14. Czekałam i się doczekałam zupy. Cieszę się. Zupa wygląda przepysznie. Wstawiam ją na listę do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  15. Znam tę zupkę i lubię bardzo.
    Piosenki natomiast nie znałam. Ale już polubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Robiłam kiedyś zupę z soczewicy, jednak tamta była miksowana. Twoja wygląda cudnie (w przeciwieństwie do tamtej mojej), więc mam nadzieję, że ją wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pysznie wygląda ta zupka. Z chęcią bym skosztowała:)

    OdpowiedzUsuń
  18. fajny pomysł na zupkę warzywną, musiała być pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam Komety, uwielbiam soczewicę, uwielbiam zupy! i nie wiem co z tego zestawu najbardziej lubię!?!

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie ją zrobiłam na obiad - pyszna, dzięki za inspirację :) Do tego zdrowa i sycąca.

    OdpowiedzUsuń
  21. Kahlan84- cieszę się że smakuje. U mnie w domu tylko ja jestem fanką soczewicy- a zupką zajadali się mimo to wszyscy;)

    OdpowiedzUsuń
  22. O rany, jaka piekna zupa. Bardzo lubie soczewicowe. Tylko czubrycy nie mam i nie wiem, czy u mnie dostane.

    OdpowiedzUsuń
  23. Karolino- możesz użyć dowolnych przypraw, które lubisz, choć czubryca jest na prawdę rewelacyjna i polecam jej zakup;)

    OdpowiedzUsuń
  24. fajne jest to blogowanie - dzisiaj miałam zrobić coś z soczewicą, ta zupa będzie w sam raz!
    dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.