czwartek, 26 sierpnia 2010

Meksykańska zupa z pieczonej papryki i pomidorów

Meksykańska zupa z pieczonej papryki i pomidorów




ZUPA Z PIECZONEJ PAPRYKI I POMIDORÓW

Składniki:
  • 2 czerwone papryki
  • 500 g mięsistych pomidorów
  • 1 papryczka chilli, pozbawiona pestek i posiekana
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 400 ml bulionu warzywnego 
  • natka pietruszki
  • ewentualnie śmietana, szczypiorek
  • sól i pieprz do smaku
 Paprykę czyścimy z nasion i białych włókien, kroimy na 4 części. Pomidory przekrawamy na pół. W piekarniku układamy paprykę skórką do góry i pomidory (wnętrzem do góry). Opiekamy około 20-30 minut w temp. 200 stopni. Papryka pomarszczy się i jej skórka zacznie robić się czarna. Paprykę wkładamy do miseczki i przykrywamy ściereczką na około 10 minut. Następnie delikatnie nożem ściągamy skórkę. Z pomidorów schodzi z łatwością. Paprykę i pomidory siekamy. 
W rondlu rozgrzewamy olej, smażymy czosnek i chilli, dorzucam paprykę i pomidory. Po 5 minutach podlewamy bulionem, doprowadzam do wrzenia po czym gotujemy na małym ogniu przez 10 minut. Następnie zupę miksujemy, stawiamy na palniku, przyprawiamy solą i pieprzem, zagotowujemy. Zupę przelewamy do miseczek, posypujemy posiekaną natką. Zamiast natki możecie użyć posiekanego szczypiorku. 

*przepis inspirowany recepturą z książki Podróże kulinarne. Kuchnia meksykańska. 

    30 komentarzy :

    1. Oo, lubię takie zupy, których kolor zdaje się mówić wszystko :D

      OdpowiedzUsuń
    2. Z pieczonych warzyw zupy wychodzą rewelacyjne ! Pycha :)

      OdpowiedzUsuń
    3. oj tak, zupa z papryki - kocham!

      OdpowiedzUsuń
    4. Kolor wspaniały, ja bym jeszcze dodała grzanki...

      OdpowiedzUsuń
    5. i ja dołączę do zachwytów nad kolorem tej zupy, świetny.

      OdpowiedzUsuń
    6. O tak, kolor mówi wszystko -świetna!:)

      OdpowiedzUsuń
    7. Jedliśmy taką zupkę;-)
      A dodatkiem były chipsy tortilla;-)

      OdpowiedzUsuń
    8. Takie zupy są rewelacyjne, Twoja ma cudny kolor i świetną konsystencję, palce lizać !:), to mi smaka narobiłaś, będzie trzeba ją zrobić ;)

      OdpowiedzUsuń
    9. Ja też chyba od razu bym ją pokochała:):)
      pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    10. Widziałam ten przepis w książce "Podróże kulinarne Kuchnia Meksykańska" od razu wpadła mi w oko i też miałam ja zrobić. Widzę że polecasz, tym bardziej się na nią skuszę:)

      OdpowiedzUsuń
    11. Mamy te same ksiązki:))
      Kolor jest oszałamiający:)

      OdpowiedzUsuń
    12. Malwinko, pysznie wygląda ta Twoja zupa! Bardzo lubię takie połączenie smaków:) Pzdr Aniado

      OdpowiedzUsuń
    13. Zapowiada się nieźle :-) Uwielbiam zupy (i wszystko inne) z pomidorami. Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
    14. Co za zbieg okolicznosci, tez podobna zupke zrobilam i wiem jaka jest jest pyszna :)

      OdpowiedzUsuń
    15. piękny kolor.
      a zupka wygląda na smakowitą. zapowiada się bardzo obiecująco ;]

      OdpowiedzUsuń
    16. Poczułam do niej miętę:)

      OdpowiedzUsuń
    17. mniam mniam
      rewelacyjnie się prezentuje !

      OdpowiedzUsuń
    18. ten kolor jest rzeczywiście piękny

      OdpowiedzUsuń
    19. niesamowicie wygląda ta zupka:) I na pewno tak smakuje

      OdpowiedzUsuń
    20. Wypróbowałam przepis- dodałam jeszcze pół zeszklonej cebulki, a na koniec do ozdoby łyżkę mrożonego groszku- taki akcencik kolorystyczny. Zupa jest Rewelacyjna!!
      Dziękuję za ten przepis.

      OdpowiedzUsuń
    21. Cudo! Już wiem co będzie na obiad :D
      :)

      OdpowiedzUsuń
    22. Gabi- cieszę się że smakuję. ja sama się nią zachwycam i przymierzam niedługo do wersji żółtej tej zupki;)

      Ekwinokcjum- rób- bo warto!

      OdpowiedzUsuń
    23. I zrobiłam! Pyszne :D:D
      Wiesz co ostatnio jadłam zupe dyniową może masz jakiś przepis? Bo to była zupa.......... !:D

      OdpowiedzUsuń
    24. papryka i pomidory! uwielbiam takie zupy, gęściochy; to jest mój ulubiony zestaw; kolejny przepis do przetestowania

      OdpowiedzUsuń
    25. Wygląda apetycznie :).
      Ile porcji wychodzi z przepisu?

      OdpowiedzUsuń
    26. przepraszam- są to stare posty, do których nie dodawałam jeszcze takich informacji jak ilość porcji. z podanego przepisu wychodzą 2-3 porcje- by otrzymać więcej zupki (na 4 porcje)- należy zrobić zupę z podwójnej ilości składników. wedle preferencji zwiększamy ilość chilli i czosnku (nie każdy lubi aż tak pikantne zupy).
      warto ją też ozdobić kleksem kwaśnej śmietany albo podać ją z chipsami tortilla;)

      pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    27. Dziękuję!
      Mam ochotę ją dzisiaj ugotować, ale tak właśnie myślałam, że trzeba będzie podwoić ilość składników :)

      OdpowiedzUsuń
    28. Jest na prawdę pyszna i rozgrzewająca- można ją dowolnie przyprawić (choć ja już nic do niej nie dodaję). Fajnie wychodzi też wersja pół na pół z żółtej (tu daję żółte pomidorki) i czerwonej papryki (robimy oddzielnie i potem wlewamy do miseczki i mamy piękną zupkę o dwóch ślicznych i słonecznych kolorach;)

      smacznego;)

      OdpowiedzUsuń
    29. Malwinko potwierdzam - pyszna zupa:) Dodałam do niej szczyptę harrisy, aby jeszcze zaostrzyć smak:) Rewelacyjna:) Wpisuję ją do kanonu ulubionych zup:)

      OdpowiedzUsuń
    30. Taka zupa musi być super pyszna:)

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    .