sobota, 7 sierpnia 2010

Maślane ciasteczka

Maślane ciasteczka

Maślane ciasteczka

Są to jedne z szybszych w wykonaniu ciasteczek. Robi się je wręcz ekspresowo. Na pewno ucieszą zwolenników kruchych maślanych ciastek. Do tego przepisu wracam kiedy nie mam zbyt wiele czasu, a wkrótce mają zawitać do mnie goście. Najlepiej komponują się ze szklaneczką mleka.
Przepis pochodzi ze strony  Moje Wypieki.

Maślane ciasteczka

KRUCHE MAŚLANE CIASTECZKA 

Składniki (na 30 sztuk):
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 150 g mąki
  • 120 g miękkiego masła
  • pół łyżeczki ekstraktu waniliowego
Ze składników zagniatamy ciasto. Ja najpierw utarłam za pomocą miksera masło z cukrem pudrem a następnie dodałam ekstrakt i mąkę.  Formujemy kulki wielkości mniejszej od orzecha włoskiego, kładziemy je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i spłaszczamy widelcem. Pieczemy przez około 15 minut w temp. 180 stopni (bez termoobiegu). Ciastka maślane studzimy na metalowej kratce. 

Całkowity czas przygotowania: 25 minut.

24 komentarze :

  1. Hmmm. wyglądają smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm.. czyżbym widziała tutaj woreczek z lawendą ode Mnie?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam :) Szybkie, proste, pyszne - czyli to, co Tygryski lubią najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mocno maślane. Podobają mi się.

    A co do naczyń - mam podobnie. Tyle tylko, że ja wprost uwielbiam zmywać (i na tym kończy się to, co w 'sprzątaniu' lubię)! ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Olciaky- to właśnie ten woreczek- a lawenda czeka na to by również wskoczyć w ciasteczka;) niedługo będę piec lawendowe właśnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. i ja zwykle wolę pomijac zmywanie
    ale ciasteczka lubię

    OdpowiedzUsuń
  7. Cóż za pyszne ciacha Malwinko!:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia !!!!

    No i ciacha maślane to jest to co lubięęęęę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. kolejne ciastka do wypróbowania
    ps. zmywanie brrr jedyny minus pieczenia

    OdpowiedzUsuń
  10. w sam raz na pyszne popołudnie w gronie przyjaciół :)

    OdpowiedzUsuń
  11. heh, ja podobnie mam z tym zmywaniem. nawet jak robię zwykłe naleśniki muszę sprzątać pół kuchni:P

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja do b(p)icia jestem pierwsza! Zwłaszcza jak co dobrego ma się z tego wylegnąć :] Właśnie zdałam sobie sprawę, że dawno nie piekłam nic słodkiego, a te maslane ciacha są bardzo kuszace... :] Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. maślane to moje ulubione;D moja babcia mówi, że kiedy pracowała we Włoszech, to wszystkie Włoszki podczas pieczenia robiły straszny bałagan- widać mamy w sobie coś z Włoszek;DD

    OdpowiedzUsuń
  14. Proste te ciacha, maślane. I jak każde maślane ciacha po prostu pyszne.
    Wzruszyła mnie ta przekwitająca koniczyna.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Maślane ciasteczka to jedne z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  16. oj taaak.. ciastka - taka prosta rzecz, a w dzieciństwie tyle radości, zabawy, marzeń i dumy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. TAKIE DO SCHOWANIA W PUSZCE I PODJADANIA MIĘDZY POSIŁKAMI :)

    OdpowiedzUsuń
  18. maslane... mniam:) musza byc puszniutkie, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. maślane ciacha są najlepsze pod słońcem!

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam takie maślane ciacha :D

    OdpowiedzUsuń
  21. moje się opalają w piekarniku, za 2 minuty wyciągam ;) a wyszło mi ich 15 :D

    OdpowiedzUsuń
  22. moje właśnie wyciągnęłam z piekarnika, troszkę od dołu mi się przypaliły, ale są kruche i pyszne :) wyszło mi 15 ciasteczek
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Poemat !!!!!!!!!!!!!!!!! Polecam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.