wtorek, 3 sierpnia 2010

Krupnik wegański

Krupnik wegański

Krupnik wegański

Krupnik to jena z moich ulubionych zup z dzieciństwa. Najczęściej przygotowuję go w wersji, którą dziś Wam prezentuję. Czasem specjalnie dla Połówka gotuję krupnik na żeberkach. Pomimo tego, że jest on mięsożerny, chętnie jada także krupnik bez dodatku mięsa. 



Krupnik wegański

KRUPNIK WEGAŃSKI 

Składniki (na 4 porcje):
  • 1,2 litra domowego bulionu warzywnego
  • 2 duże ziemniaki 
  • 1 duża marchewka
  • 1 liść laurowy
  • gałązka świeżego lubczyku
  • 4-5 łyżek kaszy jęczmiennej
  • sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
Warzywa obieramy, myjemy. Marchew kroimy w drobną kostkę, ziemniaki w grubszą. W garnku umieszczamy warzywa, lubczyk, liść laurowy, wlewamy bulion, dodajemy kaszę. Doprowadzamy do wrzenia, gotujemy na wolnym ogniu przez około 15 minut. Pod koniec doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 

Całkowity czas przygotowania: 30 minut.

21 komentarzy :

  1. To jest kwiat czosnku :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. jakby powiedziała moja córeczka "miam miam" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. aj... też stawiałabym na czosnek... może cebula?

    OdpowiedzUsuń
  4. ależ fajne zachcianki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czosnek:)
    A krupniczek fajny:)

    OdpowiedzUsuń
  6. szczypiorek! :) a krupnik to ja wielbię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a w sumie to wydaje mi się, że to kwiat cebuli ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. krupnik lubię, a co do zdjęcia to też bym stawiała na szczypior od cebuli ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. strzelamy dalej- nie wiem, czy ktoś na to wpadnie;)

    OdpowiedzUsuń
  10. kasandro to niestety nie jest czosnek.

    OdpowiedzUsuń
  11. felu prześlij mi na maila swój adres- dostaniesz prezencik;)

    OdpowiedzUsuń
  12. por :D no proszę, a ja miałam takie coś w ogródku kilka dobrych lat temu i próbowałam skojarzyć cóż to było ;-) jednak pamięć jest zawodna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja z zachcianek ciążowych pamiętam tylko krupnik. I tak mi się tytuł skojarzył :)

    OdpowiedzUsuń
  14. o mniam, coś dla mnie - wegetarianskie. Podoba mi się. Lubię krupnik tylko najczesniej robi się go z mięsem i nie musze obejśc się smakiem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.