środa, 18 sierpnia 2010

Fuslli w sosie śmietanowo-brokułowym

Fuslli w sosie śmietanowo-brokułowym



Jest to moja ulubiona wariacja na temat makaronu. W daniu tym byłam zakochana, i jeśli tylko dopadnę śmietankę sojową to sobie je zaserwuję. Większość moich znajomych doskonale je zna i równie miło wspomina. Polecam wszystkim. 

FUSILLI W SOSIE ŚMIETANOWO-BROKUŁOWYM

Składniki (na 2-3 porcje):
  • 250 g makaronu fusilli- u mnie pełnoziarnisty
  • pół czerwonej papryki
  • pół świeżego brokuła
  • cebula czerwona
  • 2-3 ząbki czosnku
  • pół ostrej papryczki chilli
  • kilka łyżek śmietany
  • 100 g sera żółtego
  • kilka pieczarek
  • sól, pieprz, oregano
Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. W tym czasie na patelni smażymy pokrojony w kostkę czosnek i cebulę pokrojoną w piórka. Dodajemy różyczki brokuła, pieczarki pokrojone w plasterki i paprykę pokrojoną w kostkę, chilli wypestkowane i drobno pokrojone. Chwilę smażymy i podlewamy wodą. Całość przykrywamy i dusimy do miękkości (wyznacznikiem będzie brokuł- to on najdłużej się dusi)
Pod koniec całość doprawiamy solą, pieprzem, oregano.
W garnku, w którym wcześniej gotował się makaron - łączymy składniki z patelni z makaronem i dokładnie mieszamy. Dodajemy starty ser i śmietanę- mieszamy, aż ser całkowicie się rozpuści.

18 komentarzy :

  1. ja robię podobne danie ale w formie zapiekanki bez pieczarek. Muszę spróbować Twój sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnikiem jest pyszne;-)
    U nas też dziś w kuchni makaronowo;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolorowo i apetycznie:) Aż się chce jeść!!

    OdpowiedzUsuń
  4. ale fajne jedzonko:) makaron z takim sosem to chetnie bym zjadla:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wielbicielka makaronów w postaciach wielu (czyli ja xd), magicznie przyciągnięta przez Twoje danie, przybywa! mniam. ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Wcale się nie dziwię, że jesteś w tym daniu zakochana. Zapowiada się bardzo, bardzo zachęcająco!

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zapowiada się bardzo smakowicie;D i do tego proste przygotowanie;D

    OdpowiedzUsuń
  8. niedawno też serwowałam makaron z brokułami x)

    OdpowiedzUsuń
  9. Strasznie lubię taki sos. Jego wielkim atutem jest czas przygotowania - przygotowanie całego obiadu zajmuje mi 10-15 minut. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak tylko coś zawiera brokuły i sos to jest boskie - i lubię takie wariacje z makaronami i brokułem...:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wariacji na temat makaronu jest mnóstwo, a co najgorsze, mi większość bardzo smakuje ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. i tu widać zamiłowanie do brokuł... zapowiada się smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. szkoda, że nie jestem jedną z Twoich znajomych, która miała okazję ten smak poznac.

    OdpowiedzUsuń
  14. na taki makaron zawsze mam ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe. Ostatnio jadłam spaghetti z sosem brokułowym i było cudowne, więc muszę spróbować i Twoje danie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda intrygująco, a śmietanka sojowa w szczególności mnie zaciekawiła.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dobre danie ,idealne na piątkowy obiad -wszystkim smakowało

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.