sobota, 17 lipca 2010

Sałatka z tuńczyka i sera

Sałatka z tuńczyka i sera


Sałatka z tuńczyka i sera

Dziś chciałabym Wam zaproponować szybką sałatkę na bazie tuńczyka i żółtego sera. Jest ona fajną alternatywą dla popularnej sałatki ryżowej z tuńczykiem. Jej przygotowanie zajmuje dosłownie kilka minut. Sałatkę możecie podać na spotkaniu z przyjaciółmi lub zapakować do pojemnika i zjeść na drugie śniadanie w pracy/szkole. Osobom, które nie przepadają za sałatkami z majonezem, polecam sałatkę z makaronem, tuńczykiem i suszonymi pomidorami. 

Sałatka z tuńczyka i sera

SAŁATKA Z TUŃCZYKIEM I ŻÓŁTYM SEREM 

Składniki (na 4 porcje):
  • 1 opakowanie tuńczyka w sosie własnym
  • 200 g żółtego sera (np. goudy)
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 puszka zielonego groszku
  • pół czerwonej cebulki, drobno posiekanej
  • pieprz i sól do smaku
  • 2-3 łyżki majonezu
Ser kroimy w kostkę, tuńczyka odsączamy z zalewy, dzielimy na mniejsze kawałki. Dodajemy odsączoną kukurydzę, groszek, cebulę, doprawiamy do smaku pieprzem i ewentualnie solą. Całość delikatnie mieszamy z majonezem. 

Całkowity czas przygotowania: 10 minut.

22 komentarze :

  1. Ha! A ja wczoraj na obiad też zrobiłam sałatkę z tuńczykiem, ale z innymi składnikami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatka smakowita! W taki upał ważne , aby zrobić coś szybko i bezzbędnych utrudnień. Tuńczyka uwielbiam, choć połączenie z moim kochanym majonezem jest zabójcze w ten gorąc.
    Pozdrawiam cukiniowo
    Ania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie też zazwyczaj sałatka z tuńczyka jest z ryżem, ale i to jest ciekawa wersja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam podobną wariację na temat tuńczyka w sałatce i jest obłędna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sałatki rybne lubimy i te z tuńczykiem również;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna i sycąca sałatka :) Bardzo mi się podoba :) Ja do tej pory najczęsciej robiłam sałatkę z tuńczyka właśnie w wersji ryżowej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tuńczykiem robię kilka sałatek ale takich smaków jeszcze z nim nie łączyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam wszystko co ma w sobie tuńczyka , smakowita sałatka!!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sałatki z tuńczykiem lubię w każdej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  10. sałatkowe lato.. mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  11. Sałatki górą:) W taki upał nic się więcej jeść nie chce;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Panno Malwinno! Apeluję o dużą porcję tej sałatki - to jedna z moich ulubionych! Z góry dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo wakacyjnie! fajne połączenie-tuńczyk i ser:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. I u Ciebie sałatka! Uwielbiam wszystkie, na tuńczykową mam wieeeeelką ochotę:)))
    Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
  15. Sałatki z tuńczykiem wszystkie są dla mnie pyszne, oprócz tych z makaronem. Twoją spróbuję !

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja lubię sałatki ,więc możesz ich wrzucać pełno tutaj:)
    Jakoś za rybnymi nie przepadam (nie wiem dlaczego),ale z tuńczykiem, kto wie? Może się skuszę:)
    Makrelową robiłam z pomidorkiem i cebulką i bardzo mi smakowała:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. akurat sałatka z tuńczykiem może istnieć dla mnie w dowolnej wersji:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też jestem wielbicielką sałatek. Ta może być dobra. Robiłam podobną, ale bez sera.

    Spróbuj kiedyś do tej sałatki dodać zamiast groszku z puszki groszek mrożony/blanszowany - ma o wiele ładnieszy kolor niż puszkowy. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Znam kilka wersji sałatki z tuńczykiem i każda jest przepyszna. Twoją wersję również wypróbuje bo prezentuje się smakowicie:) A co najważniejsze, zapewne wykonuje się ją w kilka minutek:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. a u mnie właśnie pora kolacji... i robię się głodna, jak wilk! i narobiłaś mi takiej ochoty na sałatkę z tuńczykiem, że głowa mała!
    mam ser, tuńczyka i majonez, może wystarczy póki co hehe
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  21. z dużą ilością żółtego sera jest boska!

    OdpowiedzUsuń
  22. Your food photos are amazing. You can share your mouth watering photos with us at foodienewz.com. foodienewz.com is a new food sharing site and we actually try our best to promote your food photos. At foodienewz.com all your food photos will be published without any editorial review so I really hope you come and join us.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.
Jeśli zrobiłeś zdjęcie potrawie przygotowanej z przepisu z bloga, wyślij je na adres mailowy filozofiasmaku@gmail.com. Zdjęcie zostanie zamieszczone w galerii potraw na Fb