poniedziałek, 12 lipca 2010

Sałatka z sosem vinaigrette

Sałatka z sosem vinaigrette


Sałatkę tę robiła dawniej bardzo często moja mama.  Jest świetna na upały, lekka i jednocześnie pożywna. Możecie dowolnie kombinować z jej składnikami, dodając warzywa, które lubicie najbardziej.  

SAŁATKA Z SOSEM VINAIGRETTE 

Składniki:
  • ulubiona sałata, np. lodówa, rzymska lub miks sałat
  • ugotowana fasolka szparagowa
  • pomidory
  • żółta i czerwona papryka
  • czerwona fasola z puszki
  • kukurydza z puszki
  • sos vinaigrette- 5 łyżek oliwy, 2 łyżki octu winnego (lub soku z cytryny), 1 ząbek czosnku, pół łyżeczki suszonego oregano, szczypta suszonej bazylii, sól, pieprz do smaku (ząbek czosnku drobno siekamy, rozcieramy z odrobiną soli, w słoiczku umieszczamy czosnek, oliwę, ocet, oregano, bazylią, sól i pieprz, zakręcamy i potrząsamy do połączenia)
Na talerzu układamy kolejne warstwy sałatki- najpierw sałatę. Kolejno pomidory pokrojone w ósemki lub w kostkę, ugotowaną fasolkę szparagową paprykę pokrojoną w słupki. Posypujemy odsączoną i przepłukaną czerwoną fasolą i kukurydzą. Całość zalewamy dressingiem i podajemy. 


21 komentarzy :

  1. To polaczenie jest dla mnie idealne, wsyzstkie skladniki jak najbardziej mi pasuja:)

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię sałatki, w których fasolka gra główną rolę. takie letnie i kolorowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie wczpraj było sałatkowo, królowała cezar;)
    Buźka, Twoja równie pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyszła cudnie kolorowa:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uhm!
    Mniaaam.
    Jak ja niesamowicie rzadko jadam paprykę...
    A ona tak czaruje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale kolorowo! bardzo apetycznie :) chyba muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. niesamowicie lubię tyle barw na talerzu :)mam nadzieję, że jakoś sobie radzisz z upałem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. latem mogłabym jeść tylko sałatki dlatego już zapisuję i z pewnością wykonam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie sałatki ja również uwielbiam, nie tylko letnią porą :) A co do upałów: też nie daję rady..mieszkam na ostatnim, dość wysokim, piętrze w bloku i cały dzień mam w mieszkaniu saunę ;/

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszna sałatka,idealna na upały:)
    A ja się cieszę słońcem, choć nie mam urlopu, ale tyle narzekałam na zimę, ze po prostu teraz jestem happy:)

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  12. napewno pychotka! idealne jedzonko na upal :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja piję cały czas wodę z lodem i daję radę, ale jak jestem w szpitalu to wymiękam faktycznie bo klimy brak a w fartuchu jest dopiero goraco!

    OdpowiedzUsuń
  14. świetna!
    Kiedyś w okresie letnim żywiłam się sałatkami nie mając siły ani ochoty na gotowanie.
    Dziś te upały są tak męczące, że i nawet na robienie sałatek nie mam siły, tylko wcinam surowe warzywa oddzielnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepyszna sałatka, nigdy nie łączyłam tych smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  16. o rany, ale super! duzo warzywnych dobroci na jednym talerzu, podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  17. ymm, uwielbiam sałatki z sezonowych warzyw!
    a fasolka żółta dla mnie też mistrz!

    OdpowiedzUsuń
  18. ...kusząco to wygląda

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam ten sos! Kiedyś Teściowa przywiozła mi z Francji, już gotowy w buteleczce, każdego dnia robiłam sałatki i rozkoszowałam się jego aromatem;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ślicznie i pysznie......
    Wszystko w Twoim wykonaniu jest pyszne no i bardzo ładnie wyglada :)

    OdpowiedzUsuń
  21. sałatka wielowitaminowa, ciekawa ,zmodyfikowałam nieco składniki sosu-dodałam łyzeczkę musztardy francuskiej i miodu gryczanego ,jeszcze lepszy smak

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.