wtorek, 25 maja 2010

Sałatka z serem feta i sałatą lodową

Sałatka z serem feta i sałatą lodową

Sałatka z serem feta przepis

Tę sałatkę bardzo często przygotowuję w okresie letnim, kiedy większość czasu spędzam na grillowaniu. Jest lekka i pełna witamin a do tego pyszna. Jeśli nie lubicie czarnych oliwek, użyjcie zielonych. Możecie ją urozmaicić używając kolorowych odmian papryk i pomidorów. 

Sałata lodowa z serem feta

SAŁATKA Z SEREM FETA I SAŁATĄ LODOWĄ

Składniki (na 2 porcje):
  • pół główki sałaty lodowej
  • 2 pomidory
  • pół czerwonej papryki
  • pół zielonego długiego ogórka
  • 3 łyżki czarnych lub zielonych oliwek 
  • 85 g sera feta
  • sos- 3 łyżki oliwy, łyżka octu z białego wina (lub soku z cytryny), pół łyżeczki suszonego oregano, 1 ząbek czosnku drobno posiekany, sól, świeżo mielony pieprz
Sałatę kroimy w mniejsze kawałki i wrzucamy do miski. Ogórka, pomidora , ser i paprykę kroimy w kostkę. Całośc wkładamy do miski, wrzucamy oliwki. Przygotowujemy sos: oliwę dokładnie łączymy z octem, dodajemy suszone oregano, czosnek, doprawiamy solą i pieprzem (najłatwiej zrobić to umieszczając składniki w małym słoiczku. Po zakręceniu, potrząsamy nim do połączenia składników). Sałatę łączymy z kilkoma łyżkami sosu i od razu podajemy.

*Sałatkę możecie wzbogacić o dodatek grzanek 

Całkowity czas przygotowania: 5 minut.

3 komentarze :

  1. Lubie!
    sałatki ciesza nie mniej niż słodycze :d przynajmniej mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. jaka kolorowa i chrupiąca! moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. B dobra sałatka ,ale koniecznie z dodatkiem grzanek !!! Robi sie ją szybko Ja do sosu dodałam jeszcze łyżeczkę musztardy francuskiej i trochę miodu gryczanego To własnie miód gryczany jest wg mnie "tajemnicą" wyjątkowego składu takich dressingów Zawsze wszyscy pytaja mnie o składniki sosu Inne miody nie spełniaja tej roli

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.